آزمون‌های علمی و ذهنی در مدارس ابتدایی ممنوع است


آزمون‌های علمی و ذهنی در مدارس ابتدایی ممنوع است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش گفت: مطابق مصوبه 951 شورای عالی آموزش و پرورش، برگزاری آزمون‌های مختلف ذهنی از جمله چرتکه، کانگورو و... برای دانش‌آموزان ابتدایی مغایر با اصول‌ تربیتی مورد تاکید سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است.

آزمون‌های علمی و ذهنی در مدارس ابتدایی ممنوع است
به گزارش فانوس، رضوان حکیم‌زاده در نشست علمی تخصصی مدیران منتخب مدارس ابتدایی استان گفت: مطابق مصوبه ۹۵۱ شورای عالی آموزش و پرورش، برگزاری آزمون‌های مختلف ذهنی از جمله چرتکه، کانگورو و... برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی مغایر با اصول‌ تربیتی مورد تاکید سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین در نظام آموزشی جدید به هیچ عنوان اجازه داده نمی‌شود که کودکان بازیچه سودجویی مؤسسات شوند، اظهار کرد: باتوجه به تاکیدات مبنی برمخالفت با برگزاری آزمون‌های مختلف و همچنین استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی، استفاده از تبلیغات صدا و سیما، یک کار ضدتربیتی است که منجر به سردرگمی خانواده‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مدارس ابتدایی نباید جولانگاه آزمون و مسابقه باشد، افزود: باید در دوران ابتدایی مهارت و خلاقیت کودکان را تقویت کرد، براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، مجوزهایی که تا پیش از مصوبه شورا برای ورود کتاب‌های کمک آموزشی و آزمون‌ها صادر شده است، بی‌اعتبار محسوب می‌شود، این وزارتخانه در راستای نظارت بر فعالیت مدارس و آگاهی رساندن به خانواده‌ها در راستای ممنوعیت برگزاری این آزمون‌ها هموراه تلاش می‌کند.

حکیم‌زاده در انتها به جذب واقعی کلاس اولی‌ها و نوآموزان پیش‌دبستانی در چهارمحال و بختیاری که بالاتر از میانگین کشوری است، اشاره و عنوان کرد: در این استان با توجه به سخت‌گذر بودن و مشکلات ترددی در بسیاری از مناطق، نرخ پوشش تحصیلی در کلاس اول 99/12 درصد و در مقطع پیش‌دبستانی 92/7 درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز