پلوسی مولر را تحسین کرد اما استیضاح ترامپ را رد کرد


خرداد؛به دنبال حضور رابرت مولر بازرس پرونده مداخله احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا، در مقابل دو کمیته مجلس نمایندگان آمریکا، رئیس این مجلس ضمن اعلام پیروزی، گفت، مولر شهادت محکم و قاطعانه‌ای را...

خرداد؛به دنبال حضور رابرت مولر بازرس پرونده مداخله احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا، در مقابل دو کمیته مجلس نمایندگان آمریکا، رئیس این مجلس ضمن اعلام پیروزی، گفت، مولر شهادت محکم و قاطعانه‌ای را ارائه کرد که بیانگر دست داشتن رئیس جمهور در فعالیت‌های کیفری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، با این حال، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درخواست های رو به افزایش دموکرات‌ها برای آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را رد کرده و گفت: در حالی که دموکرات‌ها همچنان به تحقیقات خود ادامه می‌دهند، این روند نابهنگام محسوب می‌شود.

وی به خبرنگاران در کنگره گفت: موضع من همواره این بوده که هر تصمیمی که می‌خواهیم در این خصوص بگیریم باید به محکم‌ترین و قاطعانه‌ترین حالت ممکن باشد و ما در حال حاضر همچنان موضوعات مهمی در دادگاه‌ها داریم.

پلوسی افزود: درک کنید که این یک مساله بی پایان نیست. اما ما باید قدرت‌مان را بیشتر کنیم تا به اطلاعات لازم دست یابیم.

رئیس مجلس نمایندگان در ادامه گفت: تحقیقات واترگیت مرتبط با دهه ۱۹۷۰ منجر به استعفای رئیس جمهور نیکسون نشد تا زمانی که افرادی که موضوع استیضاح را پیگیری می کردند قدرت گرفتند و نظر و احساسات عمومی را به طرف خود جلب کردند به ویژه با نوارهای صوتی از مکالمات خصوصی نیکسون.

پلوسی افزود: البته مساله تنها تغییر اذهان عمومی نیست. اگر می خواهیم این راه را دنبال کنیم باید با قدرتمندترین شیوه ممکن پیش برویم.

این اظهارات پلوسی در پایان یک روز طولانی و تاریخی در کنگره مطرح شد که در جریان آن مولر به مدت شش ساعت در مقابل کمیته اطلاعات و کمیته قضایی مجلس نمایندگان شهادت داد.

مولر در جریان این شهادت‌ها عمدتا از منحرف شدن از چارچوب نتایج گزارش خود امتناع کرد. اما موضوعات اصلی گزارشش به طور کامل به نمایش گذاشته شد و پلوسی و رهبران دموکرات پس از خروج مولر از ساختمان نتایج را اعلام کردند.

آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس گفت: امروز مولر با الفاظی محکم اعلام کرد که چطور روسیه در انتخابات کشورمان مداخله کرد، چطور در جریان این مداخله روس ها به کمپین ترامپ رسیدند و با وجود مشخص شدن مداخله خارجی در انتخابات‌مان کمپین ترامپ از آن استقبال کرد، به طور کامل از این مساله استفاده کرد و آن را در استراتژی ارتباطاتش قرار داد و سپس درباره آن دروغ گفت.

در همین حال جرالد نادلر، رئیس کمیته قضایی گفت: هر کس دیگری جز رئیس جمهور وقت بود با پیگیری کیفری و کیفرخواست مواجه می‌شد. تنها با نظر دفتر کنسول حقوقی مبنی بر اینکه نمی‌توان رئیس جمهور وقت را محاکمه کرد، رئیس جمهور کنونی از پیگیری کیفری نجات یافته است. در حال حاضر تمام عناصر این جنایات با اسناد و مدارک قاطعانه مشخص شده‌اند.

ندلر افزود، گام بعدی دموکرات‌ها در استراتژی نظارت‌شان در هفته جاری مشخص می‌شود زمانی که آنها به دادگاه می روند و به دنبال اسناد و مدارک درخواست شده از هیات منصفه در رابطه با گزارش مولر هستند که دولت واشنگتن از ارائه آنها امتناع کرده است. دموکرات‌ها همچنین از دادگاه می‌خواهند تا احضاریه‌ای برای دان مک‌گان، مشاور سابق کاخ سفید صادر کند تا در دادگاه شهادت دهد. این درخواست‌ها روز پنج شنبه و جمعه مطرح خواهند شد.

در همین حال ترامپ و متحدان جمهوری خواهش نیز از جانب خود اعلام پیروزی کردند و ترامپ به شدت از مولر و تحقیقاتش که آن را "موهومات" خوانده انتقاد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات