خاش قطب تولید محصولات کشاورزی و شیلاتی سیستان و بلوچستان است


خاش قطب تولید محصولات کشاورزی و شیلاتی سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- فرماندار خاش گفت: این شهرستان در حوزه‌های کشاورزی، دامی، شیلاتی، پرورش زنبور عسل، گلخانه و غیره قطب مهم تولیدی در سیستان و بلوچستان بوده و دارای ظرفیت و قابلیت‌های بالا و برجسته ای است که کمتر می توان آن را در نقاط دیگر استان مشاهده کرد.

صاحب گل صالحی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مناطق گوهرکوه، چاه احمد، تودک و گلنگور در حوزه نوک آباد خاش به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان به جز ظرفیت مرز و گردشگری تفتان،پیرگل، ایرندگان،کارواندر و غیره افزون بر ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی با تولید سالانه افزون بر ۳۰۰ هزار تن انواع محصول سهم عمده ای را در تامین نیازهای استان و کشور داشته و از جایگاه ممتاز استانی برخوردار است.
وی بیان کرد: خاش با داشتن ۲ سایت پرورش ماهی ۱۰۰ هزار قطعه ای، ۴۰ واحد مرغداری، افزون بر ۵۰۰ هزار راس دام سبک و چند هزار راس دام سنگین، پرورش مرغ بومی، تولید عسل و غیره سهم عمده ای در تولید و اشتغال دارد به عنوان قطب مهم تولیدی در سیستان و بلوچستان مطرح است.
فرماندار خاش ادامه داد: بسیار خرسندیم که مردم خاش در تولید، عرضه گوشت مرغ، بز و گوسفند، گاو، شتر، عسل و غیره خودکفا شده اند و با نقش آفرینی موثر توانسته اند بخشی از نیازهای مردم سیستان و بلوچستان را تامین کنند.
وی افزود: هدفگذاری مسئولان دولتی برای رونق تولید و اشتغال با رویکرد حمایت از سرمایه گذاران پرتوان بومی صورت گرفته و تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب و برآورده کردن نیازهای کشور با گسترش تولیدات داخلی به کار خواهیم گرفت.
صالحی اظهار داشت: در هر نقطه شهرستان خاش استعداد، ظرفیت، توانمندی، روحیه جهادی مردم برای خدمت و وجود کارگاه‌های توسعه، عمران و آبادانی را مشاهده می کنیم که همه اینها از برکات نظام اسلامی است.

۷۳۱۰**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری