خیرانی که مسکن و خانه بهداشت برای روستائیان می‌سازند


خیرانی که مسکن و خانه بهداشت برای روستائیان می‌سازند

بجنورد- ایرنا- خیرانی که در سال 91 خانه‎های جدید برای روستائیان دالنجان فاروج پس از جابه جایی روستا ساخته بودند، هم اکنون در گامی دیگر عملیات ساخت خانه بهداشت این روستا را آغاز کرده‌اند.

فرماندار فاروج در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: خیرانی که برای ساخت واحد مسکونی برای ۴۰ خانوار مددجوی کمیته امداد روستای دالنجان کردیه آستین‌ها را بالازده و آن را به سرانجام رساند در ادامه این روند با تعهد ساخت صفر تا صد خانه بهداشت گام دیگری در مسیر آبادانی این روستا برداشتند.

مسعود صادق تیتکانلو افزود: تجهیز و تأمین نیروی این خانه بهداشت برعهده دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با اشاره به مصوب شدن اختصاص ۶ میلیارد ریال برای اجرای بخشی از طرح هادی و کمک به مسکن محرومان در این روستا در کمیته برنامه ریزی شهرستان گفت: ساخت مدرسه ۳ کلاسه روستای دالنجان هم به یادبود پدر مرحوم یکی از خیران از امروز پنجشنبه آغاز می‌شود که امیدواریم بهره برداری از آن به مهرماه برسد.

صادق افزود: با توجه به محرومیت ۴۰ خانوار غیر مددجوی این روستا، خیران به کمک ساخت واحدهای آنان هم آمده اند و با توجه به کمبود زمین ضرورت الحاق بخشی از زمین‌ها به طرح شهرک احساس می‌شود.

وی گفت: ساخت مدرسه و خانه بهداشت از سوی خیران تعهد شده اما تجهیز مدرسه از سوی تجهیز و نوسازی مدارس وخانه بهداشت از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

روستای دالنجان کردیه از توابع شهرستان فاروج به عنوان یکی از محروم‌ترین نقاط استان، در شیب بسیار تندی قرارگرفته است، به طوری که امکان رفتن به داخل روستا با هیچ وسیله نقلیه ای وجود ندارد و همچنین مردم این روستا از آب شرب، وضعیت بهداشتی و حتی مسکن مناسبی برخوردار نبودند و همین عوامل پای خیران را به این روستا از سال ۹۱ باز کرد

در خردادماه سال ۹۶، ۴۰ واحد مسکونی ساخته شده در این روستا تحویل خانوارهای مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) شده بود

ساخت شهرک دالنجان در زمینی به مساحت ۷ هکتار با رویکرد نوسازی کامل این روستا و انتقال خانوارها به فضای جدید آغاز شده بود و ساخت مدرسه هم از وعده‌های خیران در زمان افتتاح ۴۰ واحد مسکونی نوساز بود که به رغم کلنگ زنی آن در شهریور سال گشذته، اقدامی صورت نگرفت تا امروز که خیری به یادبود پدر محرومش تفاهم نامه ساخت آن را با اداره تجهیز و نوسازی مدارس امضا کرد و کلنگ ساخت خانه بهداشت روستا هم از سوی خیران به زمین زده شد.

روستای دالنجان کردیه از توابع بخش مرکزی شهرستان فاروج در ۱۵ کیلومتری مرکز این شهرستان واقع است

شهرستان فاروج در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد

۷۱۸۷/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول