کره جنوبی از آزمایش دست کم 2 موشک توسط کره شمالی خبر داد


کره جنوبی از آزمایش دست کم 2 موشک توسط کره شمالی خبر داد

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی دست کم 2 موشک نامشخص را اوایل روز پنجشنبه از منطقه‌ای در نزدیکی وونسان شلیک کرده است.

کره جنوبی از آزمایش دست کم 2 موشک توسط کره شمالی خبر داد
به گزارش فانوس، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی دست کم ۲ موشک نامشخص را اوایل روز پنجشنبه از منطقه‌ای در نزدیکی وونسان شلیک کرده است.

به گفته مقام نظامی کره جنوبی، این موشک‌ها ۴۳۰ کیلومتر به سمت شرق پرواز کردند، وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

تحلیلگران مرتبط نیز اعلام کرده اند، مشخصات پرواز این موشک‌ها از جمله طول پرواز شبیه به آخرین موشک کره شمالی است که در ماه مه آزمایش شد.

در صورت تایید این موضوع، این اولین موشک آزمایش شده از زمان دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی بین دو کره در اواخر ماه ژوئن خواهد بود.

کاخ سفید، پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا درباره این مسئله واکنشی نداشته اند.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا گفت: «ما از گزارش موشک کوتاه برد شلیک شده از طرف کره شمالی مطلع هستیم. نظر بیشتری درباره این موضوع نداریم.»

این در حالی است که آمریکا و کره شمالی به زودی دور دیگری از مذاکرات را آغاز می‌کنند، اما پیونگ یانگ به شدت از مانور نظامی مشترک میان آمریکا و نظامیان کره جنوبی انتقاد کرده است.

هری کازیانیس، عضو موسسه مرکز منافع ملی واشنگتن درباره این موضوع گفت: «کره شمالی مشخصا از اینکه آمریکا و کره جنوبی مانور‌های مشترک نظامی انجام می‌دهند ناراحت است. در حقیقت ما نباید از این اقدام شوکه شویم، باید می‌دانستیم که اتفاق می‌افتد.»

در همین حال منابعی در دولت ژاپن اعلام کردند، ۲ موشک شلیک شده از سوی کره شمالی در اوایل روز پنجشنبه از نوع موشک بالستیک کوتاه برد بوده اند.

طبق گزارش کیودو، این منابع اعلام کرده اند، این موشک‌ها به منطقه اقتصادی ویژه ژاپن نرسیده اند و تاثیری بر امنیت ملی ژاپن نداشته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی