به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مبتلایان به آرتریت یا همان التهاب مفصل در معرض مرگ در اثر بیماری‌های قلبی هستند.
محققان: مبتلایان به «آرتریت» از بیماری‌های قلبی می‌میرند

این بررسی که توسط محققان انگلیسی صورت گرفته بیانگر آن است، هرچه میزان ابتلای فرد به بیماری التهاب مفصل شدیدتر باشد، مرگ در اثر ناراحتی‌های قلبی وی را بیشتر تهدید می‌کند.

محققان باور دارند آنهایی که به این بیماری مبتلا هستند، به دلیل درد نمی‌توانند ورزش کنند و نداشتن تحرک فیزیکی آنها را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و نهایتا مرگ قرار می‌دهد.

محققان دانشگاه لندن می‌گویند: اگرچه برای بیماران مبتلا به آرتریت ورزش‌های استقامتی سبک، فیزیوتراپی و رژیم غذایی غنی از کلسیم تجویز می‌شود تا آنها بخشی از مراحل درمان را طی کنند، اما واقعیت این است که ورزش برای این دسته از افراد مقدور نیست.

دانشمندان در این پژوهش 469 هزار نفر را به مدت یک دهه از سال 2004 تا 2014 تحت بررسی قرار دادند و در نهایت دریافتند، خطر مرگ زودرس این دسته از افراد 16 درصد بالاتر از جمعیت عمومی است.

محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «درد اجازه ورزش نمی‌دهد؛ بنابراین، خطر افزایش وزن وجود دارد که ما می‌دانیم همین موضوع منجر به بیماری‌های ثانویه، از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود».

محققان: مبتلایان به «آرتریت» از بیماری‌های قلبی می‌میرند