مهاجرت به گیلان مدیریت شود


مهاجرت به گیلان مدیریت شود

رشت - ایرنا - سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه این استان  به واسطه منابع طبیعی و اقلیم مناسب برای زندگی زمینه مهاجرت را دارد، بر ضرورت مدیریت مهاجرت در استان تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، ارسلان زارع عصر چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان اظهار داشت: باید برای مدیریت بهینه مهاجرت تدبیر شود.

وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و اجرای دقیق سیاست‌های کلی جمعیت متناسب با استان گیلان افزود : مدیران با استفاده از اطلاعات و داده‌های آماری به صورت منسجم و تحلیل داده‌ها، زمینه‌های اجرایی سیاست‌های ابلاغی جمعیت را فراهم نمایند.

وی با بیان اینکه همانند هر کشور دیگری به دنبال توسعه یافتگی هستیم، خاطرنشان کرد: توسعه یافتگی هرجامعه و کشوری بر مبنای برنامه‌ریزی راهبردی و با استفاده از نیروی انسانی کارآمد شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: جمعیت به عنوان یک مؤلفه و عامل تأثیرگذار مدیریت استراتژیک اگر به درستی مدیریت شود نه تنها تهدیدی برای توسعه یافتگی نیست بلکه رکنی موثر برای پیشرفت و بالندگی هر کشور است.

زارع با اشاره به اینکه سیاست‌های ابلاغی جمعیت در استان گیلان باید اجرا شود، تصریح کرد: برای این منظور باید زمینه‌های آن از جمله اجرای طرح جی‌نف و کاداستر نیز اجرایی شود.

وی با بیان اینکه برخی راهبردهای ارزشی همچون تکریم سالمندان باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: موضوع سالمند بودن استان می‌تواند به عنوان یک فرصت باشد و اگر به خوبی مدیریت نشود قابلیت تبدیل به چالش را دارد.

سرپرست استانداری گیلان با تأکید بر اهمیت مطالعات اجتماعی و پژوهش به بروزرسانی اطلاعات و داده‌های آماری به صورت منسجم اشاره و بیان کرد: دانشگاه گیلان مسئول گردآوری و تجمیع پژوهش‌ها می‌باشد و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در این خصوص همکاری می‌کنند.

گیلان با مساحت حدود ۱۴ هزار کیلومتر مربع ، ۱۶ شهرستان و دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفرجمعیت دارد اما بدلیل گردشگر پذیر بودن این استان ،گیلان همواره پذیرای جمعیت خود در استان است.

۷۲۹۶ /6030

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی