به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، سرلشکر رحیم صفوی مشاور فرمانده کل قوا در نشست ستاد اربعین در مرز خسروی گفت: تعداد واقعی زائرین اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین بیش از ۲۰ میلیون نفر است.

او افزود: افکار عمومی جهان حیرت می‌کنند که در اربعین چه خبر است؛ رخداد اربعین در دنیا بی‌نظیر است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: هرکس که در ستاد اربعین ذره‌ای خدمت کند، مشمول عنایت حضرت ابا عبدالله (ع) ست.

سرلشکر صفوی بیان داشت: با حمایت مقام‌معظم رهبری ستاد اربعین در وزارت کشور یک عزم و اراده ملی شکل یافته است که با لطف خدا و عنایت خاص امام حسین، باز شدن مرز خسروی برای اربعین امسال قطعی است. تلاش می‌کنیم یک ماه قبل از اربعین مرز بازگشایی شود.

او ادامه داد: مسیر خسروی از نظر زیرساخت، آمادگی کامل برای پذیرایی و میزبانی و تردد زائرین دارد. استاندار محترم در سطح ملی و استانی جلسات متعددی برای بازگشایی مرز خسروی برگزار کرده و مردم مؤمن و عاشورایی کرمانشاه باید خانه‌های خود را آماده پذیرایی از زائرین امام حسین (ع) کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: نیروهای مسلح ما سربازان امام زمان (عج) و امام حسین (ع) هستند. امنیت هر دو طرف مرز برای تردد زائرین آماده است. مردم کرمانشاه آماده باشند.

رحیم صفوی: بازگشایی مرز خسروی یک نوع همدلی است/ بازوند: امسال شاهد بازگشایی مرز خسروی خواهیم بود

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز گفت: در یک طرف مرز خسروی دولت ما و در طرف دیگر دولت عراق است که توافق‌های خوبی در راستای بازگشایی مرز خسروی صورت گرفته و امید است امسال شاهد بازگشایی این مرز باشیم و هم اکنون آمادگی کامل در این زمینه وجود دارد.

او اضافه کرد: امروز جلسه ستاد اربعین استان با حضور دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرز خسروی تشکیل شد و مدیران در خصوص آمادگی برای بازگشایی و اقدام‌ها و عملکردشان گزارش‌هایی ارائه کردند. مرز خسروی از دیرباز محل تردد زائران بوده از این رو از سرلشکر صفوی خواهش می‌کنیم که هدیه معنوی بازگشایی مرز خسروی تقدیم مردم استان کرمانشاه شود.

بازوند گفت: زیرساخت های بسیاری ایجاد شده و هیچ یک از مرزها زیرساخت هایی که در مرز خسروی وجود دارد را ندارند و همه از وزیر کشور تا دیگر مسئولان به این موضوع اذعان کرده اند.

او گفت: سیستم ها و گیت گذرنامه در مرز خسروی مطلوب است و با توجه به لغو روادید در سال جاری بازگشایی مرز خسروی یک ضرورت است و انتظار داریم با حمایت های سرلشکر صفوی به عنوان یکی از مطالبه های اصلی مردم، مرز خسروی بازگشایی شود.

او اضافه کرد: بعد از شوک های زلزله و سیل یکی از کارهایی که مردم را شاد می کند بازگشایی مرز است و موجب برکت و رونق و تحول اقتصاد استان خواهد شد.

او گفت: ۲ سال است منتظر بازگشایی هستیم و امید است امسال شاهد بازگشایی مرز به همت شما به عنوان یکی از بزرگترین هدیه هایی که مسئولان نظام می توانند به مردم بدهند بازگشایی شود.

استاندار کرمانشاه گفت: انتظار است بازگشایی مرز خسروی به عنوان یکی از مطالبه های جدی مردم در دستور کار قرار گیرد.