درخواست روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره خلیج فارس


درخواست روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره خلیج فارس

نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در سازمان ملل طرح امنیت گروهی پیشنهادی روسیه برای منطقه خلیج فارس را مطرح خواهیم کرد.

به گزارش جماران؛ نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد که کشورش خواهان برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع در منطقه خلیج فارس به منطقه جلوگیری از تشدید تنش‌ها در این منطقه است.

میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در سازمان ملل طرح امنیت گروهی پیشنهادی روسیه برای منطقه خلیج فارس را مطرح خواهیم کرد.

به گزارش تاس، وی ادامه داد: در نظر داریم که یکی از نشست‌های شورای امنیت را به بررسی اوضاع خلیج فارس اختصاص دهیم تا امکان تشدید تنش‌ها در منطقه داده نشود و برعکس به رفع تنش‌ها پرداخت و در سطح سازمان ملل در مورد تلاش‌های منسجم برای تأمین امنیت و ثبات در این منطقه مهم و استراتژیک برای کل جامعه جهانی فکر کرد.

بوگدانف گفت: به همین دلیل تاکید داریم که در تأمین امنیت این منطقه نقش بسیار مهم به کشورهای عضو شورای امنیت تعلق دارد.

گفتنی است اوضاع خلیج فارس و تنگه هرمز بر اثر حضور نیروهای خارجی بویژه آمریکا و انگلیس متشنج شده است.

عصر جمعه ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش انگلیسی با نام استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

وزارت خارجه روسیه ضمن حمایت از اقدام ایران، دیشب از طرح امنیت گروهی خود برای ایجاد صلح و ثبات پایدار در خلیج فارس رونمایی کرد که در یکی از بخش‌های آن پیشنهاد شده است خط ویژه ارتباطی میان همسایگان در خلیج فارس ایجاد شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش