بررسی قیمت چای در فروشگاهی معتبر


بررسی قیمت چای در فروشگاهی معتبر

گشت تعزیرات امروز در یکی از شرکت‌های معتبر وارد کننده و عرضه کننده چای حضور یافتند و مدارک این شرکت را درباره علت گران کردن قیمت چای بررسی کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ به تعزیرات گزارش‌هایی رسیده بود مبنی بر اینکه برخی وارد کنندگان چای را با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کرده اند، اما چند وقتی است به قیمت ارز آزاد به فروش می‌رسانند.
امروز کارشناسان تعزیرات در قالب گشت مشترک تعزیرات حکومتی به اتفاق نمایندگان اصناف و صنعت، معدن، تجارت و نماینده سازمان بازرسی کل کشور در یکی از فروشگاه‌های عمده وارد کننده و توزیع کننده چای حاضر شدند تا مدارک این شرکت را بررسی کنند که آیا این شرکت هم مرتکب این تخلف شده است یا نه؟
رئیس گشت‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران پس از این گشت حدود ۵ ساعته در جمع خبرنگاران گفت: افزایش ناگهانی و قابل توجه قیمت چای برای مردم و مسئولان سوالاتی ایجاد کرده بود که مهمترین علت آن خارج شدن چای از گروه اول کالایی و ورود به گروه دوم است، دیگر برای واردات چای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اختصاص نمی‌یابد و باید از ارز نیمایی استفاده شود.
حسین ایزدی افزود: در این شرکت حاضر شدیم تا بررسی کنیم آیا همه چای‌هایی که سال گذشته به قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان وارد کرده اند عرضه شده است و از مجموع بررسی‌ها قسمتی از مدارک درخواستی ما موجود نبود و مهلت یک هفته‌ای دادیم تا مستندات را ارائه کنند و در صورت تخلف حتماً برخورد خواهیم کرد.
وی گفت: در حین بررسی مدارک این شرکت به فاکتور‌هایی از سایر وارد کنندگان هم برخوردیم که تخلف آن‌ها محرز بود و واردکنندگانی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان چای وارد و به این شرکت با ارز ۸ هزار تومان چای ارائه کرده اند که مصداق گرانفروشی است.
ایزدی افزود: موجودی این شرکت بیش از واردات است و شرکت‌های واردکننده دیگری هم به این شرکت محصول داده اند.
وی گفت: از آنجا که در بسته بندی چای به کاغذ نیاز است در حین بررسی مدارک به تخلف دیگری در حوزه کاغذ برخوردیم و تخلف گرانفروشی شرکت‌های وارد کننده کاغذ در فاکتور‌ها مشهود است که به آن رسیدگی می‌کنیم.
رئیس گشت‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا سازمان حمایت از مصرف کنندگان قیمت مصوب چای را اعلام نمی‌کند؟ افزود: این را باید از مسئولان این سازمان بپرسید، اما عده‌ای در سال ۹۷ چای را با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان وارد کردند که قرار شد در سال ۹۸ مابه التفاوت آن را بپردازند و در مجموع هر کیلوگرم چای برای آن‌ها حدود ۹ هزار تومان تمام شده است و باید بررسی کنیم که چرا بیش از این نرخ‌ها به فروش می‌رسانند؟
نماینده سازمان حمایت از مصرف کنندگان هم که ما را در این گشت مشترک همراهی می‌کرد، درباره اینکه آیا کالا‌های گروه دوم مشمول قیمت گذاری می‌شود؟ گفت: این کالا‌ها مشمول قیمت گذاری نمی‌شود و سازمان هم ورود نمی‌کند مگر اینکه ضوابط قیمت گذاری را رعایت نکرده باشند.
بیات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا باید شکایتی صورت گیرد تا شما ورود کنید؟ افزود: باید شکایت شود، قیمت گذاری این‌ها زیر نظر انجمن و اتحادیه انجام می‌شود و فقط اگر کسی شکایت کند ما بررسی می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو