آسیب‌های فردی و اجتماعی معلول نادیده گرفتن قدرت خداست


آسیب‌های فردی و اجتماعی معلول نادیده گرفتن قدرت خداست

استاد حوزه علمیه گفت: تمام آسیب‌های فردی و اجتماعی معلول غفلت و نادیده گرفتن قدرت خداست. ما باید بندگی خدا را کنیم تا ارتباط ما برقرار شود و اضطراب‌های دنیوی در ما از بین برود.

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در جمع عاشقان و منتظران امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) اظهار کرد: در روایتی از حضرت نقل است که سه مطلب از واجب‌ترین‌ها برای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت است که اولین مورد معرفت به ذات اقدس خدا است.

وی ادامه داد: تمام آسیب‌های فردی و اجتماعی معلول غفلت و نادیده گرفتن قدرت خداست؛ ما باید بندگی خدا را کنیم تا ارتباط ما برقرار شود و اضطراب‌های دنیوی در ما از بین برود، ارتباط باخدا با انجام واجبات و ترک محرمات که همان تقوی است به وجود می‌آید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دومین مطلب که در بین رفتن اضطراب‌ها مؤثر است معرفت نسبت به پیامبر خداست، بیان کرد: باید ایمان داشته باشیم هر آنچه پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) از قرآن و امرونهی برای ما آورده جز به امر خدا نیست؛ جامعه اسلامی باید مطیع امرونهی پیامبر (ص) باشد که آن‌هم از ناحیه خداست، اگر این‌چنین عمل کنیم سعادتمند دنیا و آخرت خواهیم بود.

مؤمنی سومین مورد را معرفت به امام زمان (علیه‌السلام) عنوان کرد و گفت: نام امام رافع مشکلات است و زنگار را قلب انسان دور می‌کند و اگر اعتقاد به امام داشته باشیم اضطراب در دلمان ایجاد نخواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم سیر الی الله پیدا کنیم باید متوسل به امام زمان (علیه‌السلام) شویم، خاطرنشان کرد: هرکسی راهش را گم‌کرده اگر به نور امام زمان (علیه‌السلام) نگاه کند راهش را پیدا می‌کند؛ نام حضرت گره از کارها می‌گشاید و توسل به ایشان انسان را از خطر انحراف و سقوط بازمی‌دارد.

ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان