سامانه هشدار‌های جاده‌ای راه‌اندازی می‌شود


سامانه هشدار‌های جاده‌ای راه‌اندازی می‌شود

رئیس پلیس راهور ناجا: سامانه هشدار‌های جاده‌ای با کمک صدا و سیما و وزارت راه راه‌اندازی خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار «سیدکمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا امروز در مراسم افتتاح استودیوی رادیویی و تلویزیونی پلیس پایتخت با بیان اینکه رسانه‌ها نقش انکارناپذیری در ارتباط با مردم دارند، اظهار داشت: انضباط ترافیکی ما در تراز مطلوب نیست و سال گذشته ۱۷ هزار نفر در جاده‌ها جان خود را از دست دادند و ۳۶۵ هزار نفر مجروح شدند که
زیبنده کشور ما نیست.
سردار هادیانفر با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در کاهش تصادفات نقش دارند، افزود: ۳۳ دستگاه در این زمینه نقش اساسی دارند که باید به مسئولیت و تعهد خود، پایبند باشند.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ۲۷ درصد جان‌باختگان عابران پیاده و هشت درصد آن کودکان هستند، گفت: در سه ماه اخیر بیش از چهار هزار نفر جان خود را از دست دادند و ۱۳ هزار نفر مجروح شدند.
وی گفت: سامانه هشدار‌های جاده‌ای با کمک صدا و سیما و وزارت راه راه‌اندازی خواهد شد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
حمل و نقل عمومی شهر تهران در شأن مردم پایتخت نیست
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: زیرساخت‌های پایتخت برای حمل و نقل عمومی کافی نیست و باید به شهر‌های اقماری تهران نیز در این زمینه توجه کرد.
محسن هاشمی امروز در مراسم افتتاح استودیوی پلیس پایتخت افزود: نظم و امنیت دو مؤلفه مهم است و وظیفه ذاتی پلیس است که این موضوع را اطلاع رسانی کند.
وی گفت: مسایلی همچون ترافیک، پایه و اساس نظم پایتخت را تشکیل می‌دهد و اگر با ناهنجاری‌های اجتماعی، درست برخورد شود موجب امنیت خواهد شد.
هاشمی با گلایه مندی از وضع زیرساخت‌های پایتخت و شهر‌های اقماری آن افزود: در استان تهران ۵۰۰ کیلومتر ریل داریم که ۳۰۰ کیلومتر آن مربوط به شهر تهران و ۲۰۰ کیلومتر مربوط به شهر‌های اقماری است و بر اساس استاندارد‌ها باید ۱۰ میلیون سفر انجام شود، اما کمتر از دو و نیم میلیون سفر است.
وی با اشاره به طرح زوج و فرد گفت: اگر حمل و نقل عمومی توسعه نیابد باز هم مردم به مشکل برخواهند خورد و این موضوع در دست دولتمردان است که تصمیم مناسب بگیرند.
هاشمی درباره ناهنجاری‌ها نیز افزود: سازمان بهزیستی، بسیج، سپاه پاسداران و دیگر نهاد‌ها نیز باید برای کاهش ناهنجاری‌ها همکاری کنند تا رفاه و امنیت اجتماعی را برای مردم فراهم کنیم.
استودیوی پلیس پایتخت استاندارد است
علی مرادی گفت: استاندارد‌های تعریف شده در استودیوی پلیس پایتخت رعایت و صدا و تصویر با کیفیت پخش خواهد شد.
معاون فنی صدا و سیما امروز در مراسم افتتاح استودیوی پلیس پایتخت افزود: این اقدام موجب تعامل بیشتر با مردم و افزایش اعتماد و اطمینان خواهد شد.
وی گفت: تفاهم نامه‌ای با سایر استان‌ها امضا کرده ایم تا بتوانیم این کار را در استان‌های دیگر توسعه دهیم و این نوع اطلاع رسانی برای خودرو‌های در حال حرکت در جاده‌ها نیز انجام شود.
مرادی افزود: متأسفانه در برخی از جاده ها، راه‌ها و تونل‌ها این ارتباط وجود ندارد. برای تقویت این شبکه نیازمند همکاری دولت هستیم.
ایجاد استودیو پلیس پایتخت ضروری و بسیار ارزشمند است
سخنگوی ناجا در مراسم افتتاح استودیو پلیس تهران گفت: این کار، ضروری و بسیار ارزشمند است و از صدا و سیما، شهرداری و فرمانده انتظامی تهران بزرگ که این ابتکار را به انجام رسانده اند، تشکر می‌کنیم.
سردار «احمد نوریان» معاون اجتماعی ناجا در مراسم افتتاح استودیوی رادیویی و تلویزیونی پایتخت تهران گفت: این استودیو می‌تواند در ماموریت‌های ناجا برای قانونمند کردن رفتار شهروندان بسیار ارزشمند و موثر باشد و انتطارات پلیس را در اطلاع رسانی به شهروندان تامین کند.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها به خوبی برای انتقال فرهنگ ترافیکی استفاده کرد، گفت: استودیویی که امروز افتتاح شد، می‌تواند به طور آنلاین هشدار‌ها و پیام‌های ناجا را به مردم بدهد.
سردار نوریان افرود: اطلاع رسانی ما در مجموعه مختلف نیروی انتظامی با رویکرد پیشگیری و توانمندسازی مردم است، چون با تغییرات سریع در عرصه‌های زندگی روبرو هستیم.
وی افزود: تجهیز این مجموعه سبب می‌شود ما به لحاظ روزآمدی، انتظارات پلیس را در خدمت رسانی به مردم محقق کند.
معاون اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه پلیس از مردم و برای مردم است و افتخار می‌کنیم در خدمت مردم عزیزمان هستیم، گفت: امیدواریم همکاری ما و صدا و سیما به نقطه‌ای برسد که به صورت برخط، اخبار مورد نیاز مردم را به آن‌ها منتقل کنیم.
سخنگوی ناجا تاکید کرد: در حوزه پیشگیری اجتماعی به شدت نیاز داریم که لحظه‌ای اطلاع رسانی شود.
سردار نوریان با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی کند و نادرست پیامد‌های زیان باری دارد، گفت: با توجه به تاکید سردار اشتری فرمانده ناجا تلاش ما بر این است که ابتکار عمل را حوزه‌های مختلف در دست بگیریم و پیشگیری را مبنای همه برنامه‌های خود قرار دهیم.
راه اندازی استودیوی پلیس پایتخت
استودیوی پلیس پایتخت ساعتی پیش با حضور مسئولان انتظامی، راهور، شهرداری، شورای شهر و فرمانداری راه اندازی شد.
سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مراسم افتتاح این استودیو با بیان اینکه کارکرد رسانه‌های گروهی و ملی بی بدیل است، گفت: در شهر تهران با بیش از ۱۲ میلیون جمعیت ثابت و شناور و همچنین برخی مشکلات و بی نظمی‌ها، آلودگی هوا، مسایل فرهنگی و اجتماعی و حاشیه نشینی نیاز داریم با اطلاع رسانی بموقع و فرهنگ سازی برای ساماندهی این موارد اقدام کنیم.
وی گفت: ماموریت این استودیو اطلاع رسانی دقیق، لحظه‌ای و بموقع است تا مسایل ترافیکی و پلیسی را به صورت شفاف بیان کنیم.
سردار مهماندار گفت: استودیوی پلیس پایتخت با بررسی استودیو‌های پلیس شهر‌های مهم جهان از جمله پکن، مسکو و سیدنی، ایجاد شده است.
وی افزود: با همکاری خوبی که با صدا و سیما داشتیم تجهیز این استودیو انجام شد که ۱۱۶ متر مساحت دارد و هسته فیبر نوری آن به طول ۱۳ کیلومتر به صدا و سیما متصل است.
مهماندار افزود: این استودیو به صورت تلویزیونی، رادیویی و اتاق فرمان است که امروز به سرانجام رسید.
سامانه هشدار‌های جاده‌ای راه‌اندازی می‌شود سامانه هشدار‌های جاده‌ای راه‌اندازی می‌شود سامانه هشدار‌های جاده‌ای راه‌اندازی می‌شود سامانه هشدار‌های جاده‌ای راه‌اندازی می‌شود سامانه هشدار‌های جاده‌ای راه‌اندازی می‌شود
#carousel79001, #thumbs79001 , #carousel_desc79001 #carousel-wrapper79001 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper279001 .caroufredsel_wrapper img #carousel79001 span #carousel79001 img #thumbs79001 a, #thumbs79001 img #carousel_desc79001 span #carousel79001 span, #carousel79001 a, #thumbs79001 span, #thumbs79001 a #carousel79001 img #thumbs79001 img #carousel79001 span #carousel_desc79001 span #thumbs-wrapper79001 #thumbs79001 a #thumbs79001 a:hover, #thumbs79001 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail79001 .next_thumbnail79001:hover .prev_thumbnail79001 .prev_thumbnail79001:hover .next_thumbnail79001, .prev_thumbnail79001

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر