چند نکته برای ایجاد فرهنگ آپارتمان نشینی


چند نکته برای ایجاد فرهنگ آپارتمان نشینی زمانیکه  تعداد زیادی از مردم از روستا‌ها به شهر‌ها مهاجرت کردند، جمعیت شهر‌ها بیشتر شد و تعداد آپارتمان‌های بلند با تعداد واحد بالا در شهر‌ها افزایش یافت. البته آشکار است که مردم در گذشته فضای بیشتری برای زندگی داشتند و اغلب خانه‌ها حیاط داشت. امروزه اکثر مردم به دلیل زیاد بودن جمعیت و کم بودن فضا و...

چند نکته برای ایجاد فرهنگ آپارتمان نشینی

چند نکته برای ایجاد فرهنگ آپارتمان نشینی

زمانیکه تعداد زیادی از مردم از روستا‌ها به شهر‌ها مهاجرت کردند، جمعیت شهر‌ها بیشتر شد و تعداد آپارتمان‌های بلند با تعداد واحد بالا در شهر‌ها افزایش یافت. البته آشکار است که مردم در گذشته فضای بیشتری برای زندگی داشتند و اغلب خانه‌ها حیاط داشت.

امروزه اکثر مردم به دلیل زیاد بودن جمعیت و کم بودن فضا و ارزانتر بودن آپارتمان ها، به آپارتمان نشینی روی آورده اند. ولی این یک واقعیت است که هنوز هم فرهنگ آپارتمان نشینی در میان مردم ما به خوبی جا نیافتاده و خیلی‌ها از قوانین آپارتمان نشینی یا مطلع نیستند و یا در عین با خبر بودن ترجیح می‌دهند این سری قوانین را نادیده بگیرند. خیلی‌ها همان ذهنیتی که در مورد خانه‌های مستقل و حیاط دارشان داشتند را درمورد آپارتمان هم دارند. مثلا گرفتن مهمانی‌های پر سر و صدا و گذاشتن کفش‌ها در پاگرد به نظرشان امری عادی است.

ولی لازمه‌ی زندگی در آپارتمان‌ها این است که قوانین آپارتمان نشینی را بدانیم تا زندگی آرام تری داشته باشیم و با همسایگانمان به مشکل برنخوریم. فراموش نکنید قوانین آپارتمان نشینی هم مانند تمام قوانین دیگری که بشر برای داشتن زندگی منظم و بدون جنجال به آن رسیده است، دستور العمل‌هایی ساده است که پایبندی ما به آن‌ها شرط ابتدایی داشتن زندگی صلح آمیز با همسایه‌های دیگر است.

در ادامه 9 نکته بسیار مهم را آورده ایم که هر آپارتمان نشینی باید و باید و باید آنرا بداند.لطفا با ما در فراناز همراه باشید.

1_ با همسایگان دوستانه رفتار کنید

2_ قدردان همسایه‌هایی باشید که با شما احوال‌پرسی دارند و به شما لبخند می‌زنند

3_ هنگام ورود و خروج، سروصدا ایجاد نکنید

4_به میزان سروصدای داخل آپارتمان دقت کنید

5_ قوانین مختلف پارک‌کردن اتومبیل در هر آپارتمان را یاد بگیرید

6_ در مورد نگهداری از حیوانات در آپارتمان تابع قوانین آپارتمان باشید

7_قوانین جمع‌کردن زباله‌ها در آپارتمان را رعایت کنید

8_چنانچه آپارتمان نشین ها بدون هیچ ملاحظه ای به هر طریقی مثل سروصدای بچه ها در راهرو، پله ها و پارکینگ، یا درگیری های لفظی با ساکنین و یا ریختن زباله و … موجبات مزاحمت دیگران را فراهم کند مدیر ساختمان یا هیات مدیره براساس قانون تملک آپارتمان ها مجاز هستند به همسایه های مزاحم تذکر بدهند.

چنانچه در رفتار آنها تغییری حاصل نشد، مدیر ساختمان براساس وظیفه قانونی اش می تواند به استناد ماده 618 قانون مجازات اسلامی، به اتهام سلب آسایش و آرامش، از آنان شکایت کند.

9_در آوردن کفش جلوی درب آپارتمان مطابق تبصره ماده 3 آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمانها ممنوع است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل