ورود بیش از 50 هزار زائر ایرانی حج تمتع به عربستان/14 مرداد؛ اتمام اعزام‌ها


ورود بیش از 50 هزار زائر ایرانی حج تمتع به عربستان/14 مرداد؛ اتمام اعزام‌ها

رشیدیان با اعلام ورود بیش از 50 هزار زائر ایرانی حج تمتع به عربستان و استقرار در شهرهای مکه و مدینه، گفت: متوسط تاخیر در مجموع کل پروازها 27 دقیقه و هفت ثانیه بود که با توجه به رکورد پروازهای سال گذشته این میزان تاخیر قابل قبول است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «علی رضا رشیدیان» از ورود بیش از 50 هزار زائر ایرانی حج تمتع به عربستان و استقرار در شهرهای مکه و مدینه خبر داد.

رئیس سازمان حج و زیارت در این رابطه اظهار کرد: در واقع این جمعیت که بخش عمده حجاح کشورمان هستند با 203 پروازشرکت هواپیمایی هما از ایستگاه های پروازی داخلی به فرودگاه های مدینه منوره و جده انتقال یافتند.

وی در زمینه روادید صادر شده برای حجاج ایرانی و روند و سرعت آن، گفت: سرعت صدور روادید از شرایط خوبی برخوردار است و تاکنون برای ۸۱ هزار و ۷۳۲ از زائران و کارگزاران حج امسال یعنی 92 درصد جمعیت برنامه ریزی شده اعزامی به حج ویزا صادر شده است.

57 درصد پروازهای انجام شده شرکت هما بدون تاخیر بوده است

وی بیان کرد: تمامی این پروازها که توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شده و می شوداز شرایط خوبی برخوردار بوده و تا کنون بر اساس ارزیابی انجام شده در مجموع 203 پرواز انجام شده، 57 درصد آنها بدون تاخیر بوده است.

رشیدیان تاکید کرد: در این میان در ارزیابی کلی، متوسط تاخیر در مجموع کل پروازها 27 دقیقه و هفت ثانیه بود که با توجه به رکورد پروازهای سال گذشته این میزان تاخیر قابل قبول است.

وی ادامه داد: در واقع در کنار همه محدودیت ها و مشکلات ناشی از تحریم ها برای این شرکت، به دلیل محروم شدن ما از پرواز هواپیماهای پهن پیکر به ناچار از هواپیماهای کوچکتر برای اعزام زائران استفاده شد و در تقسیم برخی از کاروان ها بین پروازهای کوچک تر عملا برخی کاروان ها با یک روز تاخیر به مدینه النبی(ص) رسیدند که برای جبران این یک روز تاخیر برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت ابراز کرد: زائرانی که با تاخیر رسیده اند در صورت ظرفیت هتل ها یک روز بیشتر می مانند در غیر این صورت مابه التفاوت هزینه این روز محاسبه و به عنوان حق الناس به زائران برگردانده می شود.

وی خاطرنشان کرد: آخرین پرواز حجاج ایرانی به سوی مدینه روز 9 مرداد و از شهرهای تهران، مشهد و تبریز انجام شده و آخرین روز انتقال حجاج از طریق فرودگاه جده به مکه مکرمه نیز 14 مرداد از شهرهای تهران، مشهد و ارومیه صورت می گیرد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی