برداشت ها در مورد صدور روادید پرتغال برای ایرانیان اشتباه بود


برداشت ها در مورد صدور روادید پرتغال برای ایرانیان اشتباه بود

دامن پاک جامی گفت: لغو صدور روادید برای ایرانیان متقاضی سفر به این کشور تا حدودی اشتباه بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پرتغال سه‌شنبه اظهار کرد که برداشت اولیه از سخنان «آگوستو سیلوا سانتوز» وزیر خارجه پرتغال درباره لغو صدور روادید برای ایرانیان متقاضی سفر به این کشور تا حدودی اشتباه بود.

طبق ترجمه باشگاه خبرنگاران جوان از وبگاه «پرتغال نیوز»، «مرتضی دامن پاک جامی» سفیر ایران در پرتغال گفت که که وزیر خارجه پرتغال بعدا با صدور بیانیه‌ای به توضیح در زمینه مسئله امنیتی بخش کنسولی این کشور در تهران پرداخت.

سفیر جدید ایران در ادامه گفت، می‌توانم دوباره توضیح دهم که از نظر امنیتی در سفارتخانه پرتغال در تهران هیچ اتفاقی رخ نداد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه پرتغال هفته گذشته طی بیانیه‌ای درباره علت توقف صدور روادید در ایران اعلام کرد که درباره این موضوع برداشت اشتباهی صورت گرفته است. در بیانیه وزارت خارجه پرتغال آمده است: «تعلیق، اقدام احتیاطی است که توسط مقامات پرتغالی اتخاذ شده تا امنیت بخش کنسولی بهبود بخشیده شود.»

به نوشته وبگاه پرتغال نیوز، سفیر ایران در ادامه اظهار داشت، ساز و کار موقت اتخاذ شده توسط سیلوا سانتوز در زمینه صدور روادید ورود به پرتغال برای شهروندان ایرانی و از جانب اسپانیا، مشکل گردشگران یا دانشجویانی که ممکن است به مجوز ورود به این کشور نیاز داشته باشند را حل می‌کند.

سفیر ایران با بیان این که این مورد بر روابط دوستانه ایران و پرتغال تاثیر نمی‌گذارد، اظهار داشت که مطمئن است این وضعیت خیلی زود حل خواهد شد.

مرتضی دامن پاک جامی که اعتبار نامه خود به عنوان سفیر را چند روز قبل تقدیم رئیس جمهور پرتغال کرد، به خبرنگاران گفت هدف اصلی او در سمت جدید انجام حداکثر تلاش ممکنه برای توسعه روابط دوستانه بین دو کشور است./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا