«فضای مجازی تهدید یا فرصت»


«فضای مجازی تهدید یا فرصت»

اراک - ایرنا - «فضای مجازی تهدید یا فرصت» عنوان کتابی است که به قلم سجاد سعادت فرد و زهره قرایلو به رشته تحریر درآمده و محوریت آن تاثیر فضای مجازی بر عملکرد آموزشی و تحصیلی دانش آموزان است.

این کتاب ۷۲ صفحه‌ای توسط موسسه آموزشی تالیفی ارشدان در سال ۱۳۹۷ به چاپ رسیده و قیمت هر نسخه آن ۱۲ هزار تومان است.

کتاب فضای مجازی تهدید یا فرصت دارای چهار فصل شامل کلیات، تعاریف پایه در حوزه مجازی، عملکرد تحصیلی و نتیجه گیری و پیشنهادات است و برای تالیف این اثر نویسندگان از ۶۷ منبع و ماخذ فارسی و انگلیسی بهره برده اند.

تاریخچه فضای مجازی و ویژگی‌های عرصه تحت وب، نظریات جامعه شناسی و ارتباطی در حوزه شبکه‌های اجتماعی و ساختارهای نوین فناوری ارتباطات، مزایای عرصه مجازی و تهدیدهای بالقوه، اعتیاد به اینترنت، بحران هویت و اخلال در شکل گیری شخصیت با استفاده نامتعارف فناوری‌های نو، شکاف نسل‌ها، انزوای اجتماعی و آسیب‌های در سایه فضای مجازی از جمله موضوعاتی است که نویسندگان این کتاب در راستای آن قلم فرسایی کرده اند.

معیارهای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و اثرات فضای مجازی بر آن، ارزش‌های تحصیلی و انتظارات خانواده و نهاد آموزش از فراگیران، تمرکز براهداف آموزشی و ایجاد انگیزش درونی و پرورش ایده‌های خلاق، معرفی الگوهای مفهومی آموزش نوین و فرصت سازی برای استفاده از فضای مجازی در روند تحصیل از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.

نویسندگان این کتاب در پیش گفتار شبکه‌های اجتماعی عرصه مجازی را فرصتی برای توسعه دانسته اند به شرط اینکه شناخت مناسب و برنامه استفاده هدفمند از آن برای کاربران دیده شده باشد.

در این کتاب شبکه‌های اجتماعی در ماهیت با اثرات منفی دیده نشده بلکه تاکید بر به کارگیری آنها در فرآیند آموزش، درمان، موضوعات علمی و اطلاع رسانی به صورت بهینه و با برنامه توصیه شده است.

در بخش دیگری از این کتاب آمده است: در ایران دانش آموزان پس از گذران مراحل تحصیل متوسطه به مراحل عالی تحصیل گام می‌گذارند و در بازه زمانی حساس رشد باید فرصت سازی و راهنمایی موثر برای استفاده حداکثری از امکانات در پردازش ایده و نظر و پژوهش‌ها فراهم آید و مهارت استفاده بهینه و آگاهانه از فضای مجازی در این راستا مهم و اثربخش است.

۶۰۱۳/‏۳۰۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)