خطرناک‌ترین اشتباه تربیتی والدین


خطرناک‌ترین اشتباه تربیتی والدین

خطرناک‌ترین اشتباه تربیتی والدین

خطرناک‌ترین اشتباه تربیتی والدین

خطرناک‌ترین اشتباه تربیتی والدین

همیشه بین کودک و والدینش درگیری‌هایی درباره اتفاقات عادی و ضروری زندگی مثل زمان خواب، وقت حمام، خرید رفتن، لباس پوشیدن و ... وجود دارد؛ حالا وقتی صحبت منطقی فایده‌ای ندارد، کودک خردسال کاری را که والدینش از او می‌خواهند، انجام نمی‌دهد و والدین بیشتر وقت‌ها مجبور به باج دادن می‌شوند که اگر به درستی مدیریت نشود، تبدیل به یک تهدید تربیتی می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، «علی محتشمی» متخصص کودکان در این باره نکاتی را می‌گوید که در ادامه آن‌ها را می‌خوانید.

صبوری در کودکان سال‌ها طول می‌کشد

هرچند که والدین مخالف رشوه دادن به کودک هستند و دوست دارند بچه‌ها حس همکاری داشته باشند و یاد بگیرند که حرف منطقی والدین‌شان را گوش دهند اما واقعیت این است که سال‌ها طول می‌کشد تا کودک یاد بگیرد صبور باشد و با والدینش همکاری کند. تا زمانی که کودک به حرف والدینش گوش ندهد، باج دادن فایده‌ خود را دارد و والدین متوجه هستند که باج دادن معمولی می‌تواند گاهی مشوق خوبی برای انجام شدن یک کار باشد. البته باید دقت کرد که باج دادن نباید همیشگی باشد، چون در این صورت کودک همیشه منتظر پاداش گرفتن می‌ماند. مثلا وقتی در یک فروشگاه یا مکان عمومی هستید، شما می‌توانید با خرید یک خوراکی از بد اخلاقی کودک‌ جلوگیری کنید تا زمان خرید با آرامش طی شود. بعدش هم شاید نگران این باشید که در مراجعات بعد به فروشگاه ممکن است مجبور باشید به کودک باج دهید اما این توقع کمتر پیش خواهد آمد چون کودک می‌تواند سازگاری و تا حدی ناسازگاری را قبول کند.

آیا باج دادن به کودک کار درستی است؟

بنابراین اگر در دفعات قبل به کودک رشوه دادید تا به فروشگاه بیاید اما دوست ندارید، این هفته این کار را تکرار نکنید و به او بگویید «دفعه قبل برات بیسکویت خریدم اما این بار نمی‌تونم برات خوراکی بخرم» و اگر لازم شد در فروشگاه این جمله را یادآوری و حواس او را به موضوع دیگری جلب کنید. اگر شما در برخوردتان قاطع باشید و گاهی پاداش‌ها و توافق‌هایی برایش در نظر بگیرید، کودک هم معمولا همکاری می‌کند.

بیشتر بدانید: اشتباهات در تربیت فرزندان

بیشتر بدانید: وقتی پدر و مادرها اشتباه می کنند

منبع: روزنامه خراسان

خطرناک‌ترین اشتباه تربیتی والدین

مشاهده دسته بندی : مقالات امور تربیتی کودکان و نوجوانان

بازدید : 7

این مطلب را به اشتراک بگذارید و در گوگل محبوب کنید

خطرناک‌ترین اشتباه تربیتی والدین خطرناک‌ترین اشتباه تربیتی والدین




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه والدین و فرزندان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس