کانونهای فرهنگی و هنری بستری برای کشف استعدادهای جوانان و نوجوانان هستند


کانونهای فرهنگی و هنری بستری برای کشف استعدادهای  جوانان و نوجوانان هستند

جعفرپور گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد می‌توانند با حفظ نقش ارشادی و دینی خود،‌ برای دانش‌آموزان تبدیل به بستری برای کشف استعدادها و یادگیری مهارت‌های اساسی باشند.

«جمشید جعفرپور» در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزای شبستان با اشاره به ظرفیت بالای مساجد در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: مساجد سراسر کشور در تمام ایام سال و به طور خاص فصل تابستان این ظرفیت را دارند که اوقات فراغت دانش‌آموزان، اعم از نوجوانان و جوانان را سالم‌سازی کرده و آن را به بهترین صورت جهت‌دهی کنند.


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که فصل تابستان بهترین فرصت برای یادگیری حرفه‌ها و مهارت‌های اساسی برای نوجوانان است گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد می‌توانند با حفظ نقش ارشادی و دینی خود،‌ برای دانش‌آموزان تبدیل به بستری برای کشف استعدادها و یادگیری مهارت‌های اساسی باشند.


وی ادامه داد: با توجه به این که در طول سال تحصیلی دانش‌آموزان در مدارس عمدتاً با دانش‌های نظری سر و کار دارند، کانون‌های مساجد می‌توانند در کنار پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان، آن‌ها را با حرفه‌های عملی نیز آشنا کرده و نقشی مکمل را ایفا کنند.


این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر حمایت از فعالیت های کانونهای فرهنگی و هنری در راستای غنی سازی اوقات فراغت ،تصریح کرد: عصر حاضر، عصر تغییر و تحولات مداوم در فناوری ها است و نوجوانان و جوانان مخاطب هدف آن به حساب می‌آیند. آن‌ها هر روزه در معرض تنوع فوق‌العاده‌ای از سرگرمی‌ها هستند که بخش زیادی از آن مضر بوده یا غیرمفید است، اما از جذابیت فوق‌العاده‌ای برای این سنین برخوردار است.


وی اضافه کرد: از این رو کانون‌های فرهنگی مساجد باید توجه داشته باشند که برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت این گروه سنی حساس باید با درک این تغییر و تحولات همراه باشد.


جعفرپور با تشکر از کانونهای فرهنگی و هنری برای انجام فعالیت های خوبی که در بحث غنی سازی اوقات فراغت داشته اند ،گفت: لازم است تاطرح‌ها و ایده‌های جدیدی به کالبد کانون‌های مساجد تزریق شود و برنامه ریزی برای آنان متناسب با نیازهای روان‌شناختی و جامعه‌شناختی این گروه سنی صورت گیرد./

پایان پیام/33

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)