هشت تن عسل در خاش تولید شد


هشت تن عسل در خاش تولید شد

زاهدان- ایرنا- مدیرجهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت:زنبورداران‌این شهرستان با همتی بلند توانستند هشت تن عسل طبیعی و با کیفیت را تولید و به بازار مصرف عرضه کنند.

حمیدرضا کبدانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه فعالیت‌های زنبورداری در خاش با استقبال خوب کشاورزان مواجه شده و همه ساله در ۲ نوبت تابستان و اواخر پائیز عسل خالص و ارگانیک در این شهرستان برداشت می شود افزود: این مقدار عسل از افزون بر ۷۵۰ کندو به دست آمده است.
وی بیان کرد: شماری از کشاورزان در خاش به کار پرورش زنبور عسل و تولید این ماده غذایی و دارویی ارزشمند مشغول هستند و محصولات عسل مرغوب و با کیفیت تولیدی خود را به بازار مصرف این شهرستان و سایر شهرهای سیستان و بلوچستان و کشور عرضه می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی خاش با بیان اینکه کار پرورش زنبور و تولید عسل در دشت و ارتفاعات این شهرستان انجام می شود گفت: حاشیه کوه تفتان علاوه بر هوای مناسب در فصل بهار و تابستان دارای پوشش گیاهی خوبی برای پرورش زنبور است.
وی با اشاره به اهمیت داشتن ییلاق و قشلاق برای فعالیت زنبورداری بیان کرد: همه ساله کندوهای مهاجر از شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان به منظور ییلاق گذرانی به مناطق سردسیر خاش منتقل و کندوهای نقاط سردسیر نیز برای قشلاق گذرانی به نقاط گرمسیری جنوب استان منتقل می شوند.
کبدانی اظهار داشت:نیاز است تا دوره‌های آموزشی برای بالا بردن دانش زنبورداری کشاورزان و جوانان علاقه مند برگزار شود.
پسند شهنوازی از کشاورزان توانمند خاش گفت: به همراه خانواده و بستگانم توانستم ۱۸۰ کندوی زنبور عسل تهیه و در سال افزون بر هزار و ۵۰۰ کیلوگرم عسل با کیفیت تولید و به بازار مصرف عرضه کنم.
وی افزود: زنبورهای عسل را در کنار مزرعه و باغ خود نگهداری می کنم و زنبورها با استفاده از شهد گل های خارشتر، آفتابگردان، گز، صیفی جات و غیره عسل ناب تولید می کنند.
شهنوازی بیان کرد: عسل تولیدی بدون مواد افزودنی و با کیفیت بالا و صد درصد طبیعی به دست مصرف کنندگان می رسد.

۷۳۱۰**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه