علائم، علل و درمان عفونت پستان ها


عفونت پستان بیشتر زنان بین 18 تا 50 سال را تحت تاثیر قرار می دهد و میزان شیوع آن بسیار کمتر از میزان نگرانی های زنان از ابتلا به این بیماریست. عفونت پستان می تواند دو گروه از زنان را تحت تاثیر قرار دهد، گروه اول زنانی هستند که به کودکانشان شیر مادر می دهند و گروه دوم زنانی هستند که به صورت خود به خود به این بیماری مبتلا می شود. با ما در ادامه...

عفونت پستان بیشتر زنان بین ۱۸ تا ۵۰ سال را تحت تاثیر قرار می دهد و میزان شیوع آن بسیار کمتر از میزان نگرانی های زنان از ابتلا به این بیماریست. عفونت پستان می تواند دو گروه از زنان را تحت تاثیر قرار دهد، گروه اول زنانی هستند که به کودکانشان شیر مادر می دهند و گروه دوم زنانی هستند که به صورت خود به خود به این بیماری مبتلا می شود. با ما در ادامه همراه شوید.

عفونت پستان در مادران شیرده


این نوع از التهاب پستان اغلب در ۶ ماه اول شیردهی بروز می کند اما در برخی موارد ممکن است در دوران از شیر گرفتن نوزاد نیز رخ بدهد. با حفظ و رعایت بهداشت، احتمال ابتلا به این نوع از التهاب پستان تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.
بسیار مهم است که همیشه مراقب رعایت نکات بهداشتی بوده و سعی کنید که از بروز عفونت پستان‌ها جلوگیری کنید. اگر چنانچه نسبت به ابتلا به التهاب پستان مشکوک هستید، از دادن شیر مادر به کودکتان خودداری کنید و به پزشک یا ماما و یا متخصص تغذیه مراجعه کنید.

از کدام موادغذایی برای تقویت شیر مادر استفاده کنیم؟

علائم عفونت پستان در مادران شیر ده چه چیزهایی هستند؟


علائم اصلی عفونت پستان‌ها عبارتند از درد، ورم، قرمزی و حساسیت به لمس شدن پستان.
علائم اولیه ممکن است شبیه به آنفلوانزا همراه با درد عمومی بدن و سردرد و تب باشد.
ممکن است قبل از شروع آشکار عفونت شما متوجه تغییراتی شوید. این تغییرات عبارتند از ترک خوردن نوک و یا پوست اطراف پستان. همچنین ممکن است شما متوجه شوید که نوزاد شما با حرص و ولع بیشتری تلاش در مکیدن پستان شما دارد. علت این قضیه، اختلال در خارج شدن مناسب شیر از پستان می باشد.
اگر شما نسبت به ابتلا به عفونت پستان شک دارید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. به احتمال زیاد پزشک برای شما آنتی بیوتیک خاصی را تجویز می کند که با شیردهی شما تداخلی نداشته و برای کودکتان مشکلی به وجود نخواهد آورد.

ترفندها و سوالات متداول بیدار کردن جنین در رحم مادر


شیر دادن به کودکتان را قطع نکنید زیرا تخلیه شیر آلوده از پستان احتمال تشکیل آبسته در پستان را کاهش می دهد. نگران کودکتان نباشید. میکروب ها به محض رسیدن به معده بلافاصله از بین می روند.
اگر شما به هر دلیلی قادر به ادامه شیردهی نیستید، باید خودتان آن را تخلیه کنید.
اگر پس از مصرف آنتی بیوتیک ها عفونت شما به سرعت درمان نشد احتمالا با آبسه مواجه شده اید. پزشک شما را به بیمارستان ارجاع داده و در بیمارستان طی یک عمل جراحی ساده، آبسه شما تخلیه می شود.

عفونت پستان‌ها نوع دوم و بدون ارتباط با شیردهی


زنانی که شیر نمی دهند نیز در معرض خطر ابتلا به عفونت پستان قرار دارند. در بیشتر موارد بخش هایی از پستان که نزدیک به نوک پستان هستند عفونی می شوند.
بیشتر زنانی که به این نوع از التهاب پستان مبتلا می شوند در اواخر دهه ۲۰ و یا در اوایل دهه ۳۰ از عمرشان قرار دارند و تقریبا ۹۰ درصد آنها سیگاری هستند.
به نظر می رسد که دود سیگار مجاری زیر نوک پستان را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث بروز عفونت می شود. این وضعیت باعث ایجاد درد و قرمزی در اطراف نوک پستان شده و در برخی موارد با شکل گیری توده همراه است.
آنتی بیوتیک ها می توانند این وضعیت را درمان کنند اما اگر مجاری پستان زیر نوک پستان آسیب دیده باشند ممکن است دوباره با عفونت پستان مواجه شوید. اگر شما با عود عفونت مواجه شدید، ممکن است پزشک مجبور به انجام عمل جراحی و خارج ساختن مجاری آسیب دیده شود.

آیا باید از نتیجه پاپ اسمیر غیرطبیعی ترسید؟

عفونت پوست پستان


برخی از زنان که سینه های بزرگی دارند ممکن است با عفونت پوست زیر پستان مواجه شوند. این اتفاق به علت تعریق زیر پستان و همچنین گرم بودن این منطقه اتفاق می افتد. گرما و رطوبت شرایط مناسبی را برای رشد یافتن میکروب ها فراهم می کنند.


در بسیاری از موارد استفاده از کرم های آنتی بیوتیک و ضد قارچ عفونت پوست زیر پستان را درمان می کند اما شما نیز لازم است که بهداشت این منطقه را به خوبی حفظ کرده و آن را خشک نگه دارید. در این شرایط شستن این منطقه دو بار در روز و خشک کردن آن با حوله های پنبه ای و یا استفاده از سشوار الزامی به نظر می رسد.
از استفاده از کرم ها خودداری کنید و از سینه بند ها و تی شرت های پنبه ای استفاده کنید.
اگر شما اضافه وزن دارید، بعد از رعایت بهداشت فردی، بهترین کار برای پیشگیری از ابتلا به عفونت پوست پستان کاهش وزن است. اگر مشکل عفونت پستان شما دوباره بروز کند و پزشک علت آن را بزرگ بودن پستان هایتان تشخیص دهد، ممکن است عمل جراحی بتواند به شما کمک کند.

مزایا و معایب ماساژ پروستات در مردان + حکم شرعی

منبع

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته