مودت؛ از اصول تشکیل زندگی مشترک/ تا خانواده نباشد آرامشی حاصل نمی‌شود


مودت؛ از اصول تشکیل زندگی مشترک/ تا خانواده نباشد آرامشی حاصل نمی‌شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در کردستان‌ یکی ‌از اصول تشکیل زندگی مشترک را ایجاد مودت دانست و گفت: مودت چیزی بالاتر از محبت است که از آن به عنوان محبت زیاد یا عشق تعبیر می‌شود.

مودت؛ از اصول تشکیل زندگی مشترک/ تا خانواده نباشد آرامشی حاصل نمی‌شود

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان روز گذشته، اول مردادماه در آیین اهدای ۳۹ جهیزیه که به همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی ‌در سالن مجتمع نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در کارهای خیر همچون ساخت مدرسه، خانه محرومان، اهدای جهیزیه و ساخت مسکن برای زوج‌های جوان کارهای بسیار قابل‌توجهی را انجام داده است که جای تشکر دارد.

وی افزود: این برنامه‌ها و مراسم‌ها برای تشویق امر مهم و سنت حسنه ازدواج است که مورد تأکید خداوند متعال و پیامبر اسلام(ص) است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به آیه 21 سوره روم که می‌فرماید: «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ، و از نشانه‌های او اینکه از [نوع] خودتان همسرانى براى شما آفرید تا بدانها آرام گیرید و میانتان دوستى و رحمت نهاد آرى در این [نعمت] براى مردمى که می‌اندیشند قطعاً نشانه‏‌هایى است»، بیان کرد: با توجه به ‌این آیه هدف اصلی از تشکیل زندگی، آرامش، مودت و رسیدن به کمال است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که تن به ازدواج نمی‌دهند مورد نکوهش قرار گرفته‌اند، بیان کرد: خانواده از جهات مختلفی می‌تواند انسان را رشد دهد و ابعاد مهمی دارد. تا خانواده نباشد آرامشی حاصل نمی‌شود چون اصل و اساس زندگی مشترک رسیدن به آرامش است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی‌ یکی دیگر از اصول تشکیل زندگی مشترک را ایجاد مودت دانست و افزود: مودت چیزی بالاتر از محبت است که از آن به عنوان محبت شدید یا عشق تعبیر می‌شود.

وی تأکید کرد: اظهار محبت به یکدیگر باید در زندگی جریان داشته باشد و یا با زبان و یا در عمل این اظهار محبت نشان داده شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان همچنین با عنوان اینکه اساس همه چیز این عالم بر رحمت است، گفت: شما زوج‌های جوان باید اساس زندگیتان را پایه محبت و رحمت قرار دهید و گرمای زندگیتان هر روز بیشتر و شعله‌ورتر شود، چون زندگی مشترک سراسر زیبایی است.

وی توصیه‌هایی از جمله پرهیز از نگاه کردن به نامحرم، رعایت حجاب و عفاف و خود را در معرض نگاه دیگران قرار ندادن را به زوج‌های جوان داشت و گفت: در این صورت است که زندگی سالم و سراسر از عشقی را خواهید داشت. زندگی شاد را خودتان باید بسازید و نگذارید که مشکلات تیشه به ریشه زندگی شما بزند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تأکید کرد: اگر زن و شوهر با یکدیگر همدل باشند با همه مشکلات کنار می‌آیند و زندگی آنها منجر به طلاق نمی‌شود.

وی در پایان یادآور شد: باید همه کمک کنیم که ازدواج آسان در جامعه ما رواج پیدا کند که در این زمینه دولت، دستگاه‌ها و مردم باید به صورت جدی تلاش کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی