تقویت ایمان برادران دینی، سرمایه‌گذاری پرسود معنوی است


تقویت ایمان برادران دینی، سرمایه‌گذاری پرسود معنوی است

آیت‌الله تحریری با بیان‌اینکه ابلیس برای گمراهی انسان از صراط مستقیم شبکه و ریسمان‌های متنوعی دارد، گفت: تقویت ایمان برادران دینی از جمله نیکی‌ها در حق آنها و ذخیره معنوی بسیار خوبی برای آخرت است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدباقر تحریری» در جلسه درس اخلاق که در حوزه علمیه معیر برگزار شد به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد:‌ ابلیس برای گمراهی انسان از صراط مستقیم شبکه و ریسمان‌های متنوعی دارد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به برخی ابزار انحراف انسان از صراط مستقیم، تصریح کرد:‌ مخالفت با دستورات الهی، اعتقادات انحرافی و رذایل اخلاقی از جمله ابزار شیطان برای گمراهی و انحراف انسان است، حتی در مراحلی نظیر شکوفایی عقل و ایمان نیز شیطان از طمع برای گمراهی انسان رویگردان نیست.

وی با بیان اینکه شیطان در برابر خداوند بسیار گستاخ و طمع‌کار است، افزود: ابلیس حتی نسبت به پیامبرن و اولیاء الهی نیز طمع دارد اما هیچ‌گاه در آن پیروز نشده است زیرا آنها این طمع را قطع کردند.

آیت الله تحریری با بیان اینکه شیطان برای پیشبرد اهداف شوم خود سربازانی دارد، ابراز کرد: خداوند در قرآن مجید درباره شیطان می فرماید که او و سربازانش بر انسان اشراف دارند و با وسوسه و زینت شئونات دنیا در تلاش هستند که انسان را از مسیر صراط گمراه کنند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) ابراز کرد: در رفتارهای اجتماعی بسیار دقت کرده و به برادران دینی خود نیکی کنید؛ تقویت ایمان برادران دینی از جمله نیکی‌ها در حق آنها است که ذخیره معنوی بسیار خوبی برای آخرت است.

وی ادامه داد: در کنار تقویت ایمان برادران دینی از ایمان خود غافل نشوید، خداوند نظام خلقت را طوری نظم داده که هر عملی عکس العملی را به دنبال دارد بر همین اساس بسیار درباره اعمال نیک و بد خود دقت کنید.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه ایمان خالص بهترین مسیر رسیدن انسان به تقوای الهی است، تاکید کرد:‌ شخص باتقوا با اعمال نیکی که انجام می‌دهد الگوی اطرافیان شده و بر آنان در انجام اعمال نیک اثر دارد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شرع مقدس اسلام تنها به نیکی شخص به تنهایی توجه ندارد بلکه به گسترش آن در سطح جامعه بسیار بها می‌دهد، گفت: وقتی قرآن مجید می‌فرماید خداوند متعال به اندازه نیکی به برادران ایمانی بندگی نشده است، به این دلیل است که اعمال صالح با نیکی در جامعه گسترش یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جامعه ایده‌آل همه افراد تنها به بندگی خدا توجه دارند و نیکی‌های آنها هم بر همین مبنا است در آخرالزمان پس از ظهور امام زمان(عج)‌ نیکی در کنار بندگی الهی تجلی عینی می‌ یابد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی