بازارساز قیمت دلار را یک کانال بالا کشید


دیروز بازارساز ارزی قیمت دلار را یک کانال بالا کشید؛ این در حالی بود که نوسان گیران باور داشتند، می‌توانند با بالا کشیدن قیمت دلار در بازار آزاد و ایجاد فاصله با صرافی‌های بانکی، زمینه ساز ورود تقاضای آربیتراژی به بازار شوند.

به گزارش بنکر (Banker)، اگر این تقاضا وارد بازار می‌شد، یک بار دیگر ذهن افراد عادی برای کسب سود راحت به سوی بازار ارز جلب می‌شد. با این حال، بازارساز ارزی در اقدامی که اجتناب ناپذیر به‌نظر می‌رسید، قیمت صرافی‌های بانکی را به بازار آزاد نزدیک کرد. این موضوع نشان می‌دهد که بازارساز حاضر نیست به بهای اصرار روی یک سطح قیمتی، آرامش بازار را برهم بزند، امری که در گذشته بارها زمینه ساز گسترش نوسانات بازار شده بود.

آنچه مسلم است پس از برخورد دلار به سطح ۱۱ هزار تومانی و خروج از مسیر نزولی، بخشی از معامله‌گران بزرگ در موقعیت خرید قرار گرفته‌اند و حداقل تلاش می‌کنند که دلار را به پیش از ورود به جاده نزولی بازگردانند. در این شرایط، بازارساز بهتر است تمام تلاش خود را برای مدیریت نوسانات و جلوگیری از افزایش هیجان در بازاربه کار ببندد. آنچه موجب شده بود دو ماه توجه معامله‌گران و افراد عادی از بازار ارز دور شود، نوسان محدود در دامنه ۱۲ هزار و ۷۰۰ تا ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان بود. از اواخر تیرماه شدت دامنه نوسانات نزولی زیاد شد و قیمت حتی به کانال ۱۱ هزار تومانی رفت. به‌نظر می‌رسد بخشی از بازار در روزهای اخیر به‌دنبال آن است که تا حدی خود را با اثرات کاهش پیشین تطبیق دهد و ضرر حاصل از کاهش شدید را به نوعی جبران کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!