ماجراجوی بعدی به ماه سفر می‌کند؟


پس از آخرین ماموریت، ناسا چندین بار در پروژه‌های مختلف در نظر داشت فضانوردان را دوبار به کره ماه بازگرداند اما تاکنون هیچ یک از این طرح‌ها اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین فرود آپولو بر سطح کره ماه در روز بیستم ماه ژوئن سال ۱۹۶۹ انجام شد و پس از آن چندین ماموریت سرنشین‌دار دیگر به کره ماه به انجام رسید که آخرین آپولو ۱۷ در دسامبر ۱۹۷۲ بوده است. پس از آخرین ماموریت، ناسا چندین بار در پروژه‌های مختلف، از جمله در سال ۲۰۰۰، در نظر داشت فضانوردان را دوبار به کره ماه بازگرداند اما تاکنون هیچ یک از این طرح‌ها اجرایی نشده است.
ماجراجوی بعدی به ماه سفر می‌کند؟
کارشناسان علت ماموریت‌های متعدد آپولو به کره ماه را رقابت فضایی کشور آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در آن دهه‌ها اعلام کرده اند. پس از شروع عصر فضا رقابت میان کشور‌های پیشتاز در صنعت فضایی شدت گرفت، به ویژه دو کشور آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در نظر داشتند هر کدام زودتر اولین فضانورد را به خارج از مدارکره زمین ارسال کنند که در نهایت روس‌ها موفق شدند. پس از شکست آمریکا در ارسال اولین فضانورد به خارج از مدارکره زمین، طرح ارسال سفینه فضایی سرنشین دار به کره ماه مطرح شد. پیش از پرتاب سفینه فضایی سرنشین دار آپولو ۱۱ به کره ماه چندین ماموریت بدون سرنشین به فضا، مدارکره ماه و سطح سیاره انجام شده بود.
ماجراجوی بعدی به ماه سفر می‌کند؟
اولین بار اتحاد جماهیرشوروی (روسیه کنونی) درسال ۱۹۵۷ ماهواره اسپوتنیک یک Sputnik۱ را به فضا پرتاب کرد و پس از آن درسال ۱۹۶۱ یوری گاگارین اولین فضانوردن جهان به مدارکره زمین سفرکرد.
ماجراجوی بعدی به ماه سفر می‌کند؟
آمار‌ها نشان می‌دهند ناسا در طول سال‌های ماموریت آپولو دربازه زمانی ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۳ حدود ۲۵.۸ میلیارد دلار هزینه کرده است. کارشناسان ناسا در نظر داشتند درسال ۲۰۲۸ ماموریت به کره ماه انجام دهند، اما پس از دستور ترامپ مجبور به انجام آن تا سال ۲۰۲۴ هستند، اما به گفته کارشناسان امکان انجام ماموریت درسال ۲۰۲۴ اندک است.
ماجراجوی بعدی به ماه سفر می‌کند؟
ماموریت سفرانسان به کره ماه، ماموریت آرتمیس نام دارد که هدف اصلی آن ایجاد پایگاهی برای زندگی فضانوردان درکره ماه و ارسال آن‌ها به سفر‌های فضایی طولانی مدت به سیاره مریخ دردهه ۲۰۳۰ است.

منبع:Space
انتهای پیام/

چرا نزدیک به نیم قرن است که سفر به ماه متوقف شده است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی