توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی ایران و بلاروس


توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی ایران و بلاروس

توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی ایران و بلاروس، دستور کار نشست مشترک اتاق های بازرگانی دو کشور در مینسک بود.

توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی ایران و بلاروسبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما هیات اتاق بازگانی تهران به دعوت رسمی اتاق بازرگانی و صنایع بلاروس وارد مینسک شد. اعضای این هیات به ریاست خوانساری ، در بدو ورود به پایتخت بلاروس ، در نشستی مشترک با رییس و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع بلاروس درباره راههای گسترش و تعمیق همکاری های تجاری و بازرگانی بین دو کشور گفتگو کردند.
در این دور از گفتگوها که به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک برگزار شد ، جمعی از تجار ، بازرگانان و صاحبان صنایع دو کشور حضور داشتند. اعضای اتاق بازرگانی تهران طی 4 روز اقامت در بلاروس قرار است با نهادها و فعالان بخش خصوصی این کشور برای توسعه روابط تجاری گفتگو کنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس ، در آغاز نشست مشورتی مشترک دو هیات ، با اشاره به عزم جدی تهران و مینسک برای گسترش مبادلات اقتصادی ، گفت: همکاری تجار و بازرگانان دو کشور می تواند جهشی چشمگیر در افزایش سطح مبادلات تجاری و بازرگانی ایجاد کند.
مصطفی اویسی گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس قدم های موثری برای رفع موانع موجود در مسیر توسعه تجارت بین دو‌ کشور برداشته و آماده کمک به تجار و بازرگانان دو‌ کشور است.
شاکوتین رئیس اتاق بازرگانی و صنایع بلاروس نیز در این نشست همکاری هرچه بیشتر صاحبان شرکتها و صنایع دو کشور را خواستار شد.
دو طرف در این نشست همچنین ضمن برشمردن ظرفیت های تجاری و اقتصادی موجود ، راه های استفاده بهینه از ظرفیت های موجود را بررسی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد