گرما زدگی 118نفر در ایلام


گرما زدگی 118نفر در ایلام

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: با شروع گرمای شدید در استان از ابتدای هفته تاکنون 118ایلامی به دلیل گرمازدگی به بیمارستان‌های استان ایلام مراجعه و درمان شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فیروز بالاوندی گفت: بیش از نیمی از این افراد میانسال و از اهالی شهرستان های مناطق گرمسیری ( دهلران و مهران) هستند.
وی گفت: با توجه به افزایش دمای هوا تا پایان هفته، مردم استان برای حفظ سلامت خود، در ساعات اوج گرما از رفت و آمد غیرضروری در زیر تابش آفتاب خودداری کنند.
وی تاکید کرد: گرما زدگی می تواند به صورت خفیف، متوسط یا شدید بروز کندو در موارد شدید حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.
وی ادامه داد: در مراحل اولیه گرمازدگی در فرد علایمی مانند تپش قلب ،عرق کردن زیاد مشاهده می شود و در صورتی که میزان عرق کردن فرد افزایش یابد نتیجتا مقدار زیادی از مایع از بدن از دست رفته و الکترولیت های ضروری بدن مانند سدیم و پتاسیم نیزدفع می شود.
؛ ساعات اوج تابش آفتاب و گرما به طور کلی از ۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر ادامه می یابد لذا توصیه می شود افراد در این ساعات از منزل بیرون نروند. اما زمان هایی وجود دارد که فردی مجبور می شود در معرض گرما و آفتاب قرار بگیرید. بنابراین بهتر است در این زمان ها تا اندازه ممکن از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب اجتناب کنند.
به‌دلیل ورود سامانه پرارتفاع جنب حاره‌ای به استان ایلام، دمای هوا در مناطق سردسیری بالای ۴۰ درجه و در مناطق گرمسیری به مرز ۵۰ درجه رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث طبیعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند