کشف 24 دستگاه ماینر به ارزش 2.5 میلیارد ریال در شیروان


کشف 24 دستگاه ماینر به ارزش 2.5 میلیارد ریال در شیروان

بجنورد- ایرنا- فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از کشف 24 دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان شیروان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا سردار علیرضا مظاهری اظهار داشت: برابر اعلام مرکز فوریت های پلیس مبنی بر مصرف برق غیر مجاز در یکی از دامداری های روستای قلندرآباد، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه کارکنان اداره برق در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

مظاهری افزود: موضوع ماینرها و تبعات متفاوت آن در حوزه های انرژی، اقتصاد و امنیت پدیده ای جدیدی است که بایستی به سرعت موضوع بررسی و ضمن تدوین قوانین لازم در این حوزه سازوکار مواجهه انتظامی و اجتماعی با این پدیده دیده شود.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است. با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!