سیل راه ارتباطی بیش از هزار خانوار در حاشیه رودخانه کاجو را قطع کرد


سیل راه ارتباطی بیش از هزار خانوار در حاشیه رودخانه کاجو را قطع کرد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سیل در چند روز اخیر راه ارتباطی چندین روستای حاشیه رودخانه کاجو با بیش از هزار و 300 خانوار را قطع کرد.

عبدالرحمان شهنوازی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارتباط چندین روستا در حاشیه رودخانه کاجو در جنوب سیستان وبلوچستان به دلیل بارندگی های شدید در چهار روز اخیر به طور کامل قطع شده است.

وی ادامه داد: از زمان بروز حادثه خدمات رسانی به این روستاها مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سبد غذایی بین هزار و ۳۰۰ خانوار روستاهای اطراف رودخانه کاجو امروز توسط بالگرد هلال احمر توزیع شد.

وی بیان کرد: هم اینک آب ناشی از بارندگی چند روز اخیر در منطقه در حال فروکش کردن است و امدادرسانی به سیل زدگان باجدیت مورد توجه قرار دارد.

تابستان پر بارش در سیستان و بلوچستان ادامه دارد

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی انتظار می‌رود بارش‌های همرفتی همچنان تا چهارشنبه هفته جاری در جنوب شرق و بخش‌هایی از نواحی نیمه جنوبی این استان ادامه یابد.

علی ملاشاهی اظهار داشت: بارش‌های مونسون تا امروز حدود ۹ شهرستان سیستان و بلوچستان را در برگرفته که در برخی نواحی سبب جریان یافتن رودخانه‌های محلی و سیلابی شدن برخی معابر شهرهای جنوب شرق و نیمه جنوبی این استان شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه این بارش‌ها در نتیجه جریانات شدید همرفتی و تشکیل ابرهای کومولی فرم است، انتظار بارش‌های رگباری، تندبادهای موقت، صاعقه و رعد و برق نیز وجود دارد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد رعدوبرق، صاعقه و احتمال جاری شدن سیلاب موقت از تردد و استقرار در مناطق مرتفع همچنین در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات