دلایل و موانع قهرمانی پدیده؛ آسیای وسوسه‌انگیز


دلایل و موانع قهرمانی پدیده؛ آسیای وسوسه‌انگیز

پدیده با مهدی رحمتی درون دروازه و اکبر منادی، پدیده فصل گذشته لیگ روی نیمکت شکل و شمایل جدی‌تری به عنوان یک مدعی قهرمانی به خود گرفته است.

پدیده با مهدی رحمتی درون دروازه و اکبر منادی، پدیده فصل گذشته لیگ روی نیمکت شکل و شمایل جدی‌تری به عنوان یک مدعی قهرمانی به خود گرفته است.

به گزارش وب‌سایت نود، اگرچه لیگ برتر با برگزاری اولین بازی آغاز می‌شود اما دنبال کردن عملکرد تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات، بدنسازی و دوران آماده‌سازی هم می‌تواند تا حدود زیادی وضعیت تیم‌ها را مشخص کند. این که کدام‌شان قرار است برای قهرمانی بجنگند و کدام به دنبال بقا هستند و رده‌های میانی جدول را بین چه کسانی باید تقسیم کرد. البته همیشه سورپرایزها هم سهم خود را دارند و نقش خود را ایفا می‌کنند.

در حال حاضر 5 تیم را می‌توان مدعی بالابردن جام برای فصل آینده دانست. پرسپولیس، استقلال، تراکتور،سپاهان و پدیده. هر کدام از آنها به دلایلی مدعیان اصلی فصل آینده هستند و البته با موانعی شاید نتوانند به این هدف برسند.

پدیده فصل گذشته میهمان ناخوانده بالانشین‌ها بود اما این فصل آنها را می‌توان از مدعیان قهرمانی دانست. چه عواملی باعث می‌شود تا شاگردان یحیی گل‌محمدی را در کنار دیگر قدرت‌های لیگ برتر یکی از مدعیان قهرمانی بدانیم؟ چه موانعی باعث می‌شود که پدیده نتواند با حریفان قدرتمندش رقابت کند؟

دلایل قهرمانی

ثبات: پدیده مانند سپاهان دو مدعی‌ای هستند که توانستند کادرفنی خود را حفظ کنند. پدیده ترکیب بازیکنانی که می‌خواهد را تقریبا حفظ کرده است. بزرگترین برگ برنده نقل و انتقالاتی مدیران پدیده این بود که توانستند کادرفنی خود را حفظ کنند. تیم ملی امید و پرسپولیس دو گزینه‌ای بودند که تمام تلاش خود را برای جذب یحیی انجام دادند اما در نهایت پدیده برنده این دوئل انتقالاتی شد.

خریدهای خوب: در این سال‌ها دروازه‌بان خوب نقش زیادی در قهرمانی تیم‌ها داشته است. حالا پدیده با مهدی رحمتی درون دروازه و اکبر منادی، پدیده فصل گذشته لیگ روی نیمکت شکل و شمایل جدی‌تری به عنوان یک مدعی قهرمانی به خود گرفته است. روح‌الله باقری و فرشاد فرجی و محمدی‌مهر هم از دیگر خریدهایی هسنتد که می‌توانند در لیست خوب‌ها قرار بگیرند.

موانع قهرمانی

نداشتن شخصیت قهرمانی: پدیده از میان مدعیان دیگر کمتر به عنوان یک مدعی شناخته شده و روی او حساب می‌شود. اگرچه این مساله می‌تواند به نفع این تیم باشد و فشارها را از روی آنها کم کند اما اعتماد به نفس کافی را هم به آنها نمی‌دهد.

حضور در پلی‌آف: حضور در پلی‌آف آسیا و احتمال صعود کردن پدیده این تیم را در دو جام سخت و فشرده قرار می‌دهد که البته جام‌حذفی را هم باید به آن اضافه کرد. شرایط مالی پدیده به این تیم اجازه نمی‌دهد که تعداد بازیکنان کافی را برای این دو جام در اختیار داشته باشد. فشردگی بازی‌ها و خستگی بازیکنان و افت کیفی تیم می‌تواند یکی از موانع بزرگ برای یحیی در راه رسیدن به جام باشد.

30388

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش