تدارک مقدمات وقوف حجاج در عرفات و منا


تدارک مقدمات وقوف حجاج در عرفات و منا

تمام مقدمات مناسب برای وقوف حجاج ایرانی در منا و عرفات فراهم شده است

تدارک مقدمات وقوف حجاج در عرفات و منابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان در حاشیه بازدید از اقدامات صورت گرفته در منا و عرفات در گفتگو با رسانه سعودی افزود: با توجه به مذاکرات طولانی که از پارسال میان سازمان حج و زیارت ایران و وزارت حج و عمره عربستان انجام و تفاهم نامه‌ای که میان دو طرف برای حج امضا شد، مقدمات برگزاری عملیات حج ۱۴۴۰ به صورت مناسب برنامه ریزی و فراهم شده است.
وی با بیان اینکه تا کنون روند عملیات حج امسال بسیار خوب پیش رفته است، گفت: هم اکنون نیز تمام تلاش‌ها متمرکز بر فراهم آوردن شرایط و محیطی مناسب برای وقوف همه حجاج بویژه حجاج ایرانی در عرفات در حال انجام است و مؤسسه مطوفین زائران ایرانی هم کار‌های لازم را همچون نصب چادر‌ها و کمک کننده ها، سرویس‌های بهداشتی و ایستگاه‌های نقل ترددی و امکاناتی که برای تغذیه و تدارکات و خدمات بهداشتی و درمانی نیاز است مستقر کرده و پیش بینی‌های لازم در این زمینه شده است.
رئیس سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه در زمان حج بین کسانی که مسؤولیت ارائه خدمات به حجاج را دارند اعم از مؤسسه مطوفین و نیز سازمان‌های حج و عمره کشور‌های مختلف نه تنها دوگانگی و تعارض وجود ندارد بلکه وحدت و یکی بودن باید حاکم باشد گفت: با همکاری‌هایی که بین سازمان حج و زیارت و موؤسسه مطوفین ایرانی صورت گرفته باید بتوانیم به حجاج ایرانی، خدمات مناسب و در خور شأنی را در منطقه عرفات، مشعر و منا ارائه دهیم و با همکاری‌هایی که در عمل ایجاد می‌شود شاهد شرایط بهتری برای همه حجاج بویژه زائران ایرانی خواهیم بود.
رئیس هیأت مدیره مؤسسه مطوفین زائران ایرانی هم در ادامه این مصاحبه با قدردانی از مسؤولان و دست اندرکاران سازمان حج و زیارت گفت: پذیرایی و خدمت رسانی به حجاج بیت الله الحرام وظیفه و امانتی به دوش ماست و امید است که این خدمت رسانی را به نحو احسن و با کیفیت عالی به انجام رسانیم.
ازهر افزود: طی چندین جلسه با مسؤولان مربوطه در سازمان حج و زیارت نقاط ضعف و کمبود‌ها بررسی و ارزیابی شد و به منظور ارتقا سطح خدمات و اهمیت سلامتی زائران بویژه با توجه به گرمای هوا، برخی اقدامات اعم از کلی و جزئی در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: با استفاده از تجارب گذشته اصلاحات و اقدامات لازم برای بهبود شرایط حضور زائران بهنگام وقوف انجام و از چادر‌های آلمانی پیشرفته برای زائران ایرانی استفاده شده است. در این چادر‌ها امکانات بیشتری از جمله کولر‌های مناسب و تهویه مطبوع نصب شده است.
وی تصریح کرد: خدمات امسال نسبت به پارسال از شرایط بهتری برخوردار است و امید است رضایت زائران را فراهم کند و اعمالشان را در شرایط مطلوب تری انجام دهند.
بر اساس قوانین جاری عربستان، خدمات در مشاعرمقدس به حجاج کشور‌های جهان از طریق ۶ مؤسسه مطوفین که زیر نظر وزارت حج عربستان فعالیت می‌کنند ارائه می‌شود و در این میان یک مؤسسه به عنوان مؤسسه مطوفین ایران خدمات رسانی به حجاج جمهوری اسلامی ایران را ارائه می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق