عمق استحصال آب در دشت ورامین به 340 متر رسید


عمق استحصال آب در دشت ورامین به 340 متر رسید

تهران – ایرنا – مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: وضعیت آب در دشت ورامین بحرانی است و عمق استحصال آب از چاه‌ها به 340 متر رسیده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا بختیاری روز سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت آب شرب قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: افزایش عمق استحصال آب فاجعه‌ای است که در آن، منابع آبی که طی هزاران سال ذخیره شده، در عرض چند دهه نابود شده است.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد از آب شرب مورد نیاز استان تهران از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و بارندگی‌هایی امسال، تأثیر کوتاه مدت بر منابع آب زیرزمینی ندارد.
بختیاری گفت: سرانه مصرف آب هر شهروند اروپایی ۱۵۰ لیتر در شبانه روزی است در حالی که سرانه مصرف آب در ایران دو برابر اروپا و در مقابل میانگین بارندگی در کشور، یک دهم اروپا است.
وی افزود: شرکت آب و فاضلاب با زحمت، مشقت و هزینه زیاد، آب شرب مورد نیاز مردم را از سد و منابع زیرزمینی تأمین می‌کند ولی مشاهده می‌شود که از این آب برای شستشوی خیابان استفاده می‌گردد.
بختیاری گفت: توصیه به مصرف بهینه آب منافاتی با انجام امور روزمره ندارد ولی قرار نیست که با این آب شرب، خیابان و ماشین شست و باغچه‌ها را آبیاری کرد.
وی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب تأمین آب شرب ۱۴ میلیون نفر را بر عهده دارد، وقتی تهیه و استحصال آب با تمامی استانداردها انجام می‌شود، مصرف آن نیز باید با رعایت تمامی استانداردها صورت گیرد.
بختیاری تأکید کرد: بی توجهی به مصرف آب باعث شده تا با ارزش ترین و کمیاب‌ترین مایه حیات، به بی ارزش ترین ماده تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران با اشاره به محدودیت‌های مالی دولت گفت: امروز شرکت آبفا در شرایطی قرار دارد که گاه تکثیر فیش‌های مصرف آب، از هزینه‌های آب مصرفی که می باید از مردم اخذ شود نیز بیشتر می‌شود لذا گذر از این مشکل به همکاری تمامی مردم نیاز دارد.

وی با تأکید بر لزوم آبیاری فضای سبز با استفاده از پساب تصفیه شده گفت: جایگزین پساب تصفیه شده با آب خام برای آبیاری فضای امری اجتناب ناپذیر است از این رو، اجرای هشت تصفیه خانه در اولویت‌های پروژه‌های استان تهران قرار دارد که یکی از این تصفیه خانه‌ها مربوط به شهرستان قرچک است.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور