جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی میزبان طرح ملی «دانشجو معلم قرآن کریم»


جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی میزبان طرح ملی «دانشجو معلم قرآن کریم»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی از برگزاری طرح ملی «دانشجو معلم قرآن کریم» با هدف شناسایی و توانمندسازی دانشجویان نخبه قرآنی و بکارگیری آن‌ها در دانشگاه‌ها، مؤسسات قرآنی، اردوهای جهادی و در راستای ارتقای سطح سواد قرآنی دانشجویان در مشهد خبر داد.

جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی میزبان طرح ملی «دانشجو معلم قرآن کریم»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا حاتمی، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه در طرح ملی «دانشجو معلم قرآن کریم» 120 نفر از دانشجویان از سراسر کشور حضور دارند، افزود: از مهمترین نکات قابل توجه و حُسن شرکت در طرح دانشجو معلم قرآن کریم برای دانشجویان عضو می‌توان به بهره‌مندی از حضور اساتید برجسته قرآنی و علمی، بهره‌مندی از مزایای کار دانشجویی، ایجاد زمینه‌های شغلی در مراکز قرآنی، دریافت گواهینامه آموزشی معتبر سازمان، حضور در کلاس‌های آموزشی رایگان، ایجاد زمینه‌های تبادل افکار و خلاقیت، مفهوم شناسی قرآن کریم، تدبر در قرآن و سبک زندگی قرآنی اشاره کرد.

حاتمی بیان کرد: اهداف طرح شامل حرکت به سمت تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان بالاترین سند فعال قرآنی کشور، گسترش و توسعه معرفت قرآنی در میان دانشجویان، دانش‌افزایی، مهارت بخشی و اشتغال‌زایی قرآنی برای افراد تحت تعلیم، شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی در سطح کشور و فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی است.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: این دوره در 5 محور آموزشی مسبحات، روخوانی و روان‌خوانی روش تدریس، تدبر و سبک زندگی قرآنی تعریف شده است و به مدت 8 روز از سوم لغایت 11 مرداد ماه در اردوگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار می‌‌شود.

حاتمی بیان کرد: با توجه به اینکه لازمه عمل به آیات الهی در زندگی فردی و اجتماعی درک صحیح واژه‌ها و مفاهیم (فهم درست آیات) است، این دوره با رویکرد معناشناسی واژه‌های قرآن تحت عنوان مسبّحات اجرا می‌شود.

وی افزود: متقاضیان در این دوره، در حوزه روخوانی و روان‌خوانی، معناشناسی آیات، روش تدریس، تدبر و سبک زندگی قرآنی زیر نظر اساتید مجرب و متعهد به صورت تئوری و عملی آموزش‌های لازم را می‌بینند. در ادامه آزمون پایان دوره برگزار می‌شود و افرادی که نمره لازم را کسب نمایند، گواهی طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم به آن‌ها داده خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)