افزایش مصرف برق و تحمیل هزینه های میلیونی به برق لرستان


افزایش مصرف برق و تحمیل هزینه های میلیونی به برق لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: گرمای کم سابقه هوا و افزایش مصرف مشترکان موجب تحمیل هزینه های میلیونی به این شرکت شده است.

به گزارش ایرنا فریدون خودنیا روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: طی هفت روز گذشته دمای هوا هفت درجه افزایش یافته و با توجه به اینکه در ازای هر یک درجه افزایش دما چهار درصد مصرف برق بالا می رود؛ مصرف استان در هفته گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط در این مدت مصرف همزمان استان در یک روز معادل ۶۳۰ مگاوات است اظهار داشت: این رقم طی ساعات شب به ۶۷۰ مگاوات نیز افزایش می یابد در حالیکه الگوی مصرف بهینه استان ۵۹۰ مگاوات می باشد.

وی ادامه داد: چنانچه مردم و مشترکان خانگی مصرف خود را ۱۰ درصد کاهش داده و مدیریت داشته باشند از بروز خاموشی ها جلوگیری خواهد شد.

خودنیا با اشاره به خاموشی ها به ویژه مناطق شمال خرم آباد اظهار داشت: طی ۲ روز گذشته به دلیل افزایش مصرف و ضعف ولتاژ مجبور شدیم برای تامین آب شرب چاه های شمال خرم آباد ۲۰۰ میلیون تومان شبکه ایجاد کنیم که این شبکه ها در شرایط عادی کارایی ندارند و هزینه های تحمیلی به برق استان هستند.

***تغییر ساعات اداری صرفه جویی معادل ۱۴ هزار مشترک خانگی را به دنبال دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان در خصوص توقف طرح تغیییر ساعات کاری ادارات به منظور جلوگیری از خاموشی ها گفت: چنانچه آغاز بکار ادارات یک ساعت جابجا شود موجب کاهش ۱۴ مگاوات مصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۷ می شود که این رقم معادل مصرف ۱۴ هزار مشترک خانگی است.

خودنیا تصریح کرد: البته دلایلی مبنی بر عدم کارایی کارمندان در ساعات تغییر یافته و ناهماهنگی نهادهایی همچون مهدکودک ها و مشکل والدین شاغل با ساعات جدید و با توجه به دستور وزیر کشور تغییر ساعات کاری ادارات متوقف شد.

۲ هزار و ۷۱۵ روستای لرستان برق دار هستند و تعداد مشترکان بیش از ۶۲۵ هزار مورد است.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟