حریم ساحلی دریای خزر در بابلسر آزاد شد


حریم ساحلی دریای خزر در بابلسر آزاد شد

ساری- ایرنا- تخریب سازه های واقع در حریم ٦٠ متری دریای خزر در سواحل شهرستان گردشگرپذیر بابلسر روز سه شنبه آغاز شد، روزی که ضرب الاجل استاندار مازندران برای عقب نشینی داوطلبانه دستگاههای دولتی به پایان رسید و قرار است از این پس حریم تصرف شده با حضور مجریان قانون آزاد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آزاد سازی حریم دریای خزر در مهم ترین شهر ساحلی مازندران با حضور مسئولان دستگاههای اجرایی ، قضایی و نیروی انتظامی شهرستان آغاز شد و حاصل آن در این مرحله عقب راندن پلاژهای دولتی مربوط به متل بانک کشاورزی، متل بانک رفاه، مجتمع شهید عظیمی نژاد اداره بهزیستی و شیلات از حریم ۶۰ متری بود.

در عملیات امروز با تخریب فنس ها و میله حدود چهار کیلومتر از ساحل بابلسر که بیش از چند دهه در اختیار مراکز دولتی و نیمه دولتی قرار داشت ، آزاد شد تا دسترسی عموم مردم به ساحل امکان پذیر شود.

ساحل دریای خزر در شهرستان بابلسر به طول ۲۰ کیلومتر از ابتدای ساحل چپکرود تا انتهای شهرک خصوصی دریاکنار امتداد دارد.

عبدالصمد میربزرگی رییس منابع طبیعی و آبخیزداری داری سهرستان های بابل، بابلسر و فریدونکنار در حاشیه مراسم آزاد سازی حریم ساحلی به خبرنگار ایرنا گفت :در عملیات امروز تمامی قسمت های ساحل به جز بخش نظامی و در اختیار سازمان بنادر، آزاد شده است تا همه مردم اعم از مسافران و مجاوران به ساحل در این مناطق دسترسی داشته باشند.

پیش از این هم در اواخر ماه تیر حریم ۶۰ متری محدوده پارکینگ صفر تا پارگینگ ٦ شهر بابلسر به صورت کامل آزاد شده و پارکینگ ٧و ٨ در حال اجرای عملیات و محوطه سازی است.

استاندار مازندران ماه خرداد و همزمان با آغاز طرح دریا در استان طی چند مرحله بازدید میدانی از سواحل خزر در مناطق مختلف ضرب الاجل یک ماهه برای عقب نشینی دستگاههای دولتی تعیین و تاکید کرد که اگر دستگاهی تا پایان تیر ماه برای آزادسازی حریم ۶۰ متری اقدام نکند، به عنوان متخلف با مدیران دستگاه برخورد می شود.

ضرب الاجل احمد حسین زادگان استاندار بومی مازندران که دیروز پایان یافت ، از سوی وزیر کشور هم مورد حمایت قرار گرفت و نماینده ای از وزارت کشور چند مرحله به مازندران سفر کرد و از وضعیت موجود و چگونگی اجرای طرح آزاد سازی گزارش ویژه تهیه کرده بود.

خوشحالی و حمایت مردم بابلسر از آزادسازی سواحل

آزادسازی ساحل بابلسر امروز با استقبال مردم اعم از مسافران و گردشگران و بومیان منطقه همراه شد.

تعداد زیادی از شهروندان هنگام تخریب سازه های ساحلی که طی چند دهه گذشته تنها از پشت فنس ها نظاره گر آن بودند، حضور داشتند و نکته جالب این که حتی برای برخی افراد حاضر قابل باور نبود که ساحل بابلسر در حال بازگشت به دوران گذشته و زیبای خود است.

برخی از شهروندان بابلسری حاضر در صحنه در گفت و کو با خبرنگار ایرنا گفتند که برای اولین بار است که مشاهده می کنند در اجرای طرحی ابتدا سازمان ها و نهادهای دولتی مجبور به اجرای قانون می شوند.

این شهروندان با ابراز خرسندی از این که ساحل زیبای خزر در بابلسر بار دیگر در اختیار همه مسافران و مجاروان قرار می گیرد، اظهار داشتند : وقتی مردم ببیند که دستگاههای دولتی به قانون احترام می گذارند و حریم ساحلی را باز می کنند، اجازه نخواهند داد افراد سودجو و بخش خصوصی تحرکی سودجویانه در سواحل داشته باشد.

شهرستان بابلسر با بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت ثابت ، یکی از مناطق مهم گردشگری ساحلی مازندران محسوب می شود و بیشترین گردشگر و مسافر ورود به مازندران را میزبانی می کند.

9919/۱۶۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟