مصرف آب در کرمانشاه 22 درصد نسبت به میانگین مصرف کل سال افزایش یافت


مصرف آب در کرمانشاه 22 درصد نسبت به میانگین مصرف کل سال افزایش یافت

کرمانشاه - ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در هفته گذشته شاهد افزایش بی‌سابقه مصرف آب در استان بودیم به‌طوریکه تاکنون شاهد این میزان افزایش مصرف روزانه آب نبوده‌ایم.

علیرضا تخت شاهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصرف آب توسط شهروندان کرمانشاهی درپی افزایش دمای هوا در روزهای پایانی نخستین ماه تابستان به افزایش ۲۲ درصدی نسبت به میانگین مصرف کل سال رسیده است.

به گفته وی این میزان افزایش در ابتدای شروع فصل گرما ۱۷ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: این میزان مصرف، افزایش ۵۲ درصدی مصرف آب در فصل گرم در مقایسه با میانگین مصرف فصل سرد را نشان می دهد که فشار مضاعفی به شبکه توزیع و تأسیسات و ایستگاه های پمپاژ شهرها که اکنون با تمام ظرفیت در حال تأمین آب شرب شهروندان در سطح استان هستند، وارد می کند.

تخت شاهی افزود: شرکت آب و فاضلاب با حداکثر ظرفیت در حال پمپاژ و انتقال آب به مخازن و شبکه توزیع است و با وجود اینکه همه آب موجود به داخل شبکه پمپاژ می شود، در برخی محلات دچار افت فشار مقطعی در شبکه توزیع هستیم .

وی همچنین از حجم بالای تماس های مردمی با سامانه ۱۲۲ آبفا خبر داد و گفت: تماس های زیادی در این مدت با این سامانه برقرار شده که بیشتر در حوزه کسب اطلاع از افت فشارهای ناشی از افزایش میزان مصرف اخیر می باشد.

مصرف آب را از حد نگذرانیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری موجب شده است تا تصور غلطی در جامعه مبنی بر رفع مشکل کم آبی ایجاد شود، همین مساله در کنار افزایش دمای هوا و ماندگاری آن موجب شده است تا مصرف امسال آب استان کرمانشاه به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

تخت شاهی با تأکید بر اینکه صرفه جویی در مصرف آب باوجود بارش های خوبی که داشتیم همچنان باید مورد توجه جدی همگان باشد، افزود: با توجه به شروع گرمای هوا و نیز احتمال طولانی تر بودن روزهای گرم، مردم همچنان باید مدیریت مصرف آب را جدی گرفته از مصرف بیش از نیاز خودداری کنند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی مشترکین باید ضمن مدیریت مصرف و رعایت الگوهای مصرف آب، به نحوی از آب موجود استفاده کنند که دیگر همشهریان که در محله هایی که با افت فشار آب مواجه هستند نیز از این موهبت الهی بهرمند باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه سازگاری با کم‌آبی و نهادینه کردن فرهنگ درست استفاده کردن از آب را از نیازهای امروز استان دانست و افزود: بیش از هر موضوع دیگری نیاز به آموزش در این زمینه داریم تا ضمن یادآوری چالش کمبود آب، روش‌های درست استفاده کردن از این مایع حیاتی را به مردم آموزش دهیم.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان حدود یک میلیون نفر در شهر کرمانشاه ساکن هستند.

استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.

۳۰۳۳/‏۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا