آب 4ماه دیگر هم به روستاهای تشنه غیزانیه اهواز نمی‌رسد


آب 4ماه دیگر هم به روستاهای تشنه غیزانیه اهواز نمی‌رسد

اهواز - ایرنا - بخشدار غیزانیه با انتقاد از کندی عملیات اجرای طرح آبرسانی به این بخش، گفت: پیش بینی می شود طرح آبرسانی به این بخش در موعد مقرر به بهره برداری نرسد، در حالی که اکنون بیش از 30 روستای این بخش به وسیله تانکر آبرسانی می شود.

رسول ساکی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: طرح آبرسانی به این بخش قرار بود تا پایان تابستان به اتمام برسد اما شرکت آب و فاضلاب روستایی اول آبان آینده را زمان تمام این طرح اعلام کرده، این در حالیست که با کندی که هم اکنون در عملیات اجرایی وجود دارد، به نظر می رسد طرح طبق زمانبندی به بهره برداری نرسد.

وی افزود: در روزهای اخیر تامین نشدن لوله مورد نیاز باعث کندی کار شده بود، اکنون این مشکل برطرف شده اما معارضان محلی در مسیر احداث خط لوله در شهرستان باوی وجود دارند که مذاکره با آنها در جریان است.

ساکی با اشاره به بهبود روند آبرسانی به روستاها در ۱۰ روز گذشته، اضافه کرد: ۹ روستای این بخش به طور کلی از شبکه داخلی آب محروم هستند و بقیه نیز به دلیل مشکلات موجود در سیستم آبرسانی با قطعی شدید آب روبه رو هستند به طوری که هر چند روز یک بار ۲ تا سه ساعت از آب لوله کشی بهره مند هستند، به همین دلیل آبرسانی با تانکر به بیش از ۳۰ روستا همچنان ادامه دارد.

بخش غیزانیه در جنوب شرقی این شهرستان اهواز، با ۸۱ روستا، در محدوده بزرگترین تاسیسات نفتی منطقه است و بیش از ۶۰۰ حلقه چاه نفت دارد. با این حال از کمترین امکانات رفاهی همچون آب و جاده بی بهره است.

استاندار خوزستان در بازدید از روستاهای این بخش در دی سال ۱۳۹۵ وعده کرد که در مدت سه ماه مشکل آب این روستاها را حل کند، اما این وعده محقق نشد.

در پی اعتراض برخی روستاییان غیزانیه به قطع آب که آزاد راه خلیج فارس (اهواز - ماهشهر) را مسدود کردند، در چهارم خرداد امسال، طرح آبرسانی به این روستاها دوباره فعال شد و استاندار وعده کرد که درمدت ۲ ماه این طرح به بهره برداری برسد.

یکی از کانون های فوق بحرانی گردو غبار خوزستان در بخش غیزانیه فعال است.

۹۷۵۴ / ۶۰۳۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش