کُشتی خراسان جنوبی خانه‌دار می‌شود


کُشتی خراسان جنوبی خانه‌دار می‌شود

بیرجند - ایرنا - هیات کشتی خراسان جنوبی که از سالیان گذشته مستاجر بوده است، با همت خیران صاحب خانه می‌شود.

رئیس هیات کشتی خراسان جنوبی روز سه شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از اردوی تیم ملی کشتی آلیش بانوان در بیرجند افزود: عملیات اجرایی خانه کشتی استان هفته آینده با حضور رسول خادم و کشتی‌گیران در لیگ برتر آغاز می‌شود.

عباس سروری برآورد هزینه احداث خانه کشتی را ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای احداث این خانه ۲ فرد خیر بومی و غیربومی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی بیان کرد: این پروژه به مساحت سه هزار مترمربع ابتدای مهرشهر بیرجند احداث می‌شود که پیش‌بینی شده شهریور سال آینده مصادف با سالروز تولد «جهان پهلوان تختی» به بهره‌برداری برسد.

رئیس هیات کشتی خراسان جنوبی اظهار داشت: در خانه کشتی استان سالنی با ظرفیت ۲ هزار نفر تماشاچی، سه تشک کشتی، سالن بدنسازی، و خوابگاه به ظرفیت ۳۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه افراد خیر ۱۰۰ درصد هزینه‌ها را تقبل کرده‌اند عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان نیز قول داده است در صورت پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه تا انتهای طرح ما را حمایت کند.

سروری با بیان اینکه هدف ما توسعه ورزش کشتی در استان است گفت: امسال برنامه‌ریزی برای رده‌های سنی نوجوانان و جوانان مدنظر است.

اردوی تیم ملی بانوان آلیش کار کشور از ۲۵ تیر آغاز شد و تا سوم مرداد به میزبانی بیرجند ادامه دارد که با برخی از بانوان حاضر در اردو گفت و گو کردیم.

کُشتی خراسان جنوبی خانه‌دار می‌شود

هانیه آشوری که از استان کرمانشاه در این اردو شرکت کرده، معتقد است در خراسان جنوبی ظرفیت‌های ورزشی زیادی وجود دارد که باید توسعه یابد.

وی مانند بسیاری از ورزشکاران حاضر در این اردو میزبانی خراسان جنوبی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: سال است که در اردو آلیش شرکت می‌کنم و تجربه‌های زیادی اندوختم که برای من خیلی مفید بود.

زهرا یزدانی نیز که از قهرمانان آسیایی آلیش بوده و کسب مدال طلا و نقره مسابقات آسیایی را از افتخارات خود می‌داند گفت: در گذشته عضو تیم ملی تکواندو بودم اما چون خانوادگی اهل کُشتی هستیم به این سمت سوق پیدا کرد.

وی بیان کرد: در پنج سال گذشته در اردوهای استان‌های مختلف شرکت کرده‌ام اما ورزشکاران اردوی بیرجند از نظر تکنیک، تاکتیک و فنون خیلی پیشرفت‌تر هستند.

آیناز براتی مربی تیم آلیش خراسان رضوی هم گفت: از سال ۲۰۱۵ مربی تیم ملی هستم اما امسال اعضای اردوها پیشرفت کرده و نیاز به آموزش ندارند و این کار ما را تسهیل می‌کند.

وی تصریح کرد: با برگزاری این اردو استارت خوبی در خراسان جنوبی زده شد تا کشتی بانوان توسعه یابد و به رئیس هیات کشتی استان قول می‌دهم برای بانوان این استان با برگزاری اردوهای مشترک یا برگزاری دوره‌های مربی‌گری همکاری داشته باشم.

وی گفت: یکی از مشکلات آلیش خراسان جنوبی کمبود یا نبود مربی است اما اینکه کشتیگیران در اردوهای مختلف شرکت می‌کنند نشان از توجه و اهتمام ورزشکاران به کشتی است.

کُشتی خراسان جنوبی خانه‌دار می‌شود

سرپرست تیم ملی کشتی آلیش بانوان هم گفت: در نخستین اردوی تیم ملی آلیش در سال جاری از وزن ۵۵ تا مثبت ۷۵ طی فرایند فدارسیون کشور از هر وزن سه ورزشکار حضور دارند.

مه‌سیما بابایی افزود: ورزشکارانی از استان‌های کرمانشاه، چهارمحال بختیاری، فارس، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، مازندران و خراسان جنوبی حضور دارند.

وی بیان کرد: با برنامه‌هایی که پیش بینی شده سه اردوی تیم ملی تا مسابقات جهانی داخل سالن کره جنوبی برگزار خواهد شد.

سرپرست تیم ملی آلیش بانوان اظهار داشت: عنوان نایب قهرمانی جهان را داریم همچنین در مسابقات آسیایی ترکمنستان زهرا یزدانی موفق به کسب مدال طلا شده است.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد