برگزاری 6 رویداد ملی و بین المللی دانشجویی در سال 98


برگزاری 6 رویداد ملی و بین المللی دانشجویی در سال 98

دبیر انجمن عملی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی کشور گفت: امسال 6 رویداد مهم دانشجویی ملی و بین المللی توسط اتحادیه انجمن های دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی کشور برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، حسام حسینی در مراسم افتتاحیه اولین مسابقات سراسری جوشکاری در دانشگاه اراک اظهار کرد: در این روزهای سخت به دلیل تکرار سیاست‌های اشتباه در سیستم آموزشی کشور، دانشگاه که میبایست محلی برای پرورش نیروی کارآمد و آینده ساز برای کشور باشد صرفا تبدیل به چاپخانه پر زرق و برق برای تولید مدارک دانشگاهی شده است.

وی افزود: پولی سازی سیستم آموزشی و قدرت گرفتن بیش از پیش نهادها و تشکل ها از مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد که باعث افول هرچه تمامتر و روزافزون فعالیت‌های دانشجویی است و این مایه مباهات است که در این روزها اتحادیه انجمن‌های علمی مواد و متالوژی کشور متولی برگزاری 6 رویداد مهم دانشجویی در سطح ملی و بین‌المللی شده است.

نماینده اتحادیه انجمن‌های علمی مواد و متالوژی کشور تصریح کرد: 26 و 27 مرداد ماه سال جاری سومین دوره مسابقات سراسری تولید و بازیافت فلزات به میزبانی دانشگاه زنجان، 6 و 7 شهریور ماه شانزدهمین مسابقات سراسری عملیات حرارتی و دومین دوره مسابقات بین المللی به میربانی دانشگاه باهنر کرمان، مهر ماه سال جاری هشتمین دوره مسابقات ریخته گری به میزبانی دانشگاه شهرکرد، یکم و دوم آبانماه چهارمین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی به میزبانی دانشگاه امیرکبیر و شانزدهمین دوره همایش عملی دانشجویی مواد و متالوژی کشور نیز به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود که این مسابقات با هدف مهارت افزایی و ایجاد نشاط در بین نسل جوان برنامه ریزی شده است.

حسینی بیان کرد: طرح برگزاری نخستین دوره مسابقات سراسری جوشکاری کشور به میزبانی دانشگاه اراک از دی ماه سال گذشته همزمان با هفدهمین دوره مجمع عمومی اتحادیه علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالوژی کشور از طرف انجمن عملی مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه اراک به دبیرخانه اتحادیه ارائه و در بهمن ماه سال گذشته در دومین نشست شورای مرکزی اتحادیه انجمن های عملی دانشجویی با نظر شورای مرکزی، مسابقات سراسری جوشکاری با عنوان ششمین رویداد اتحادیه پذیرفته و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شد.

دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی کشور خاطرنشان کرد: برگزاری نخستین دوره برگزاری این مسابقات با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه اراک واگذار شد.

ضرورت افزایش توان اشتغال‌پذیری

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه اراک نیز در این مراسم گفت: دانشگاه اراک جزو دانشگاه‌های قدیمی است که در سال 1350 توسط دکتر عبدالکریم قریب بنا نهاده شد. آنچه که در 50 سال پیش توسط بزرگان هدفگذاری شد بود رسیدن به سعادت و توسعه پایدار و پیشرفت کشور از مسیر علم و دانش بوده است.

سعید حمیدی افزود: وقایعی در یکی دوسال اخیر در کشور رخ داده و خباثت‌هایی در حق کشور می‌شود که در این راستا مسئولان نظام تاکیداتی در خصوص افزایش توان اشتغال پذیری داشته و دارند.

وی تصریح کرد: دانشجویان علاوه بر علم نظری باید مهارت‌ها را نیز افزایش دهند چراکه از ضروریات واجب در کشور است. کشورهای مختلفی تلاش دارند فشار اقتصادی زیادی بر کشور ما وارد کنند در نتیجه باید به کمک جوانان با این فشارها مقابله کرده و مشکلات صنعت و کشاورزی و جامعه را خودمان برطرف کنیم تا زیر بار ظلم دیگران نرویم.

تعامل آموزش رسمی و غیر رسمی می‌تواند مشکلات اقتصادی و اشتغال را برطرف کند

به گزارش ایسنا، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی نیز در این مراسم با بیان اینکه از 31 تیر تا 6 مرداد هفته کارآفرینی و آموزش‌های مهارتی است، گفت: در کشور همیشه در کنار آموزش و پرورش و آموزش عالی صحبت زیادی از آموزش مهارتی و فنی و حرفه‌ای نمی‌شود. در کل دنیا دو گروه آموزش رسمی و غیر رسمی وجود دارد که متولی آموزش‌های غیررسمی، سازمان فنی و حرفه‌ای وابسته به وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی است.

سعید شاه‌محمدی بیان کرد: اگر این دو گروه آموزش در کنار هم باشند شاید خیلی از مشکلات اقتصادی و صنعتی و اشتغال برطرف خواهد شد. مشکل بزرگ در کشور فقر فرهنگ مهارت آموزی است.

وی ادامه داد: در دنیا تعامل خوبی بین آموزش‌های غیررسمی و رسمی وجود دارد به این معنی که سازمان فنی و حرفه‌ای در کنار آموزش و پرروش می‌تواند توسعه دهنده فرهنگ مهارت و در کنار دانشگاه پرورش دهنده فارغ‌التحصیلان ماهر باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: اگر به دنبال برطرف شدن مشکل اقتصاد هستیم باید به سمت مهارت در حرکت باشیم و آن را بین دانشگاه و صنعت برقرار کرده و فرهنگ مهارت را توسعه دهیم.

فراهم شدن بستر مناسب برای رسیدن به اهداف متعالی

به گزارش ایسنا، مدیر تحقیق و توسعه شرکت ماشین سازی اراک نیز در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه با درایت اساتید و مسئولان دانشگاه بستری در راستای ارتباط بین صنعت و دانشگاه با یک شرایط متفاوت نسبت به قبل و خارج از شعارهایی که در گذشته تنها شنیده می‌شد، فراهم شده است.

عزیزمرادی بیان کرد: صنایع در حال حاضر مجبورند یا از تکنولوژی قدیمی خود یا تکنولوژی منسوخ کشورهای اروپایی یا راه‌حل های تجربی استفاده کنند. شرایطی فراهم شده که با تعریف پروژه‌های متفاوت مشکلات صنعت به دانشگاه منعکس می‌شود و به دلیل حسن ارتباط بین صنایع و دانشگاه می‌توانیم به دانشگاه کارآفرین و اهداف متعالی مدنظر دانشگاه دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا