همه چیز درباره قرص فارماتون و ویژگی های دارویی آن


همه چیز درباره قرص فارماتون و ویژگی های دارویی آن

امروزه انواع و اقسام ویتامین ها و مکمل ها وجود دارد که یکی از بهترین آن ها قرص فارماتون می باشد و برای افرادی که در حال رشد هستند و یا بزرگسالانی که با کمبود ویتامین در بدن مواجهه شده اند گزینه مناسبی است زیرا به تامین ویتامین مورد نیاز بدن کمک می کند. کاربردهای قرص فارماتون قرص فارماتون در واقع یک مولتی ویتامین یا مکمل دارویی می باشد که دارای...

امروزه انواع و اقسام ویتامین ها و مکمل ها وجود دارد که یکی از بهترین آن ها قرص فارماتون می باشد و برای افرادی که در حال رشد هستند و یا بزرگسالانی که با کمبود ویتامین در بدن مواجهه شده اند گزینه مناسبی است زیرا به تامین ویتامین مورد نیاز بدن کمک می کند.

همه چیز درباره قرص فارماتون و ویژگی های دارویی آن

کاربردهای قرص فارماتون

قرص فارماتون در واقع یک مولتی ویتامین یا مکمل دارویی می باشد که دارای ویتامین و مواد معدنی زیادی است و یکی از ویژگی هایی که این قرص را از سایر قرص های ویتامینه دیگر متمایز کرده است وجود عصاره جینسینگ در این قرص است زیرا، جینسینگ بر روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد و فشارهای روحی و روانی و خستگی را کاهش می دهد در نتیجه میزان استرس را نیز کمتر می کند و همچنین به افزایش تمرکز و بهبود حافظه کمک می کند.

ژریاتریک فارماتون دارای چهار گروه ماده فعال است

مواد دخیل در متابولیسم (ویتامین ها، مواد معدنی، عناصر کمیاب) دی متیل آمینو اتانول بی تارتارات عصاره جینسینگ با غلظت بالا مواد موثر در متابولیسم چربی ها که سبب برداشت یا کاهش ذخایر چربی کبد می شوند. (کولین، اینوزیتول، لینولئیک اسید )

همه چیز درباره قرص فارماتون و ویژگی های دارویی آن

از این قرص در درمان عارضه ها و بیماری های زیر استفاده می کنند:

ریزش مو افزایش سطح تیامین بدن عارضه های پوستی سردرد های مزمن و شدید بیماری ها و اختلالات روانی پوکی استخوان کاهش آکنه بیماری دیابت کمبود ویتامین A بیماری ها و اختلالات چشمی افزایش سلامت ناخن ها افزایش دادن ویتامین B12 در بدن بیماری های عصبی درمان بی اشتهایی بیماری قلبی هیپرهوموسیستئینمی بهبودی علائم در کهنسالان تقویت خونسازی پس از جراحی و یا قاعدگی های سنگین افزایش حافظه و عملکرد ذهنی تشنج کم خونی مادر زادی و سوء تغذیه عوارض ناشی از بارداری تنظیم ضربان قلب کاهش استرس در جوانانی که استرس زیاد یا مشغله فکری بالایی دارند درماتیت سبوره ای نوزادان مگالوبلاستیک (یک کم خونی که در اثر کمبود فولیک اسید ایجاد می شود) کاهش دادن کلسترول خون آلزایمر اسهال افزایش سطح ویتامین های بدن هیپوگلیسمی افزایش منیزیم و آهن بدن هیپو فسفاتمی

فواید مصرف فارماتون

در طول رژیم ها مختلف به حفظ توان بدن کمک می کند. از خستگی سریع در تمرینات ورزشی جلوگیری می کند. باعث افزایش تمرکز ذهنی و بهبود شرایط روحی و روانی می شود. از فقر ویتامین و مواد معدنی جلوگیری می کند. به کاهش چربی خون کمک می کند. به بهبود زخم ها کمک می کند. به تشکیل سلول های خونی کمک می کند. باعث تقویت روحیه می شود.

همه چیز درباره قرص فارماتون و ویژگی های دارویی آن

ترکیبات تشکیل دهنده مولتی ویتامین فارماتون

عصاره ریشه جینسنگ ۴۰ میلی گرم، دی متیل آمینو آتانول ۲۶ میلی گرم، ویتامین آ ۴۰۰۰ واحد، ۲ میلی گرم ویتامین ب۱، ۲ میلی گرم ویتامین ب۲، ویتامین ب۳(نیکوتینامید) ۱۵ میلی گرم، ویتامین ب۵(کلسیم پانتوتنات) ۱۰ میلی گرم، ۱ میلی گرم ویتامین ب۶، ۱ میکروگرم، ویتامین ب ۱۲ ، ویتامین ث ۶۰ میلی گرم، ویتامین ای ۱۰ میلی گرم، ویتامین د ۴۰۰ واحد، آهن ۱۰ میلی گرم، کلسیم ۹۰.۳ میلی گرم، فسفر ۷۰ میلی گرم، فلوئور ۰.۲ میلی گرم، پتاسیم ۸ میلی گرم، منگنز ۱ میلی گرم، مس ۱ میلی گرم، منیزیم ۱۰ میلی گرم، روی۱ میلی گرم
سایر ترکیبات موجود در آن شامل کولین، اینوزیتول، اسید لینولنیک و لینولئیک است.

نحوه استفاده از فارماتون

در بزرگسالان : برای بزرگسالان دوز توصیه شده روزانه یک کپسول می باشد که ترجیحا باید در اول صبح با صبحانه استفاده شود.

در کودکان : این دارو برای کودکان توصیه نمی شود مگر اینکه پزشک تجویز کند.

در افراد مسن : در مورد مصرف این دارو برای افراد مسن توصیه ویژه ای وجود ندارد.

عوارض جانبی فارماتون

خارش پوست حساسیت سوزش معده سردرد حالت تهوع

در صورت مشاهده هر گونه عوارض قرص فارماتون باید با پزشک خود مشورت کنید.

همه چیز درباره قرص فارماتون و ویژگی های دارویی آن
تداخل دارویی

دارو های آهن : قرص فارماتون با داروها و قرص آهن تداخل دارد زیرا، باعث می شود بسیار بیشتر از نیاز بدن جذب شود در نتیجه باعث مرگ و میر می شود این مشکل بیشتر در کودکانی که از داروهای آهن استفاده می کنند اتفاق می افتد به همین دلیل بر روی بسته این دارو هشداری مربوط به همین موضوع وجود دارد.

دارو های ضد انعقاد : همانطور که گفته شد این دارو حاوی جینسینگ می باشد از این رو این دارو با دارو های ضد انعقاد تداخل دارند.

آنتی بیوتیک ها : قرص فارماتون به دلیل داشتن آهن با آنتی بیوتیک های تتراسایکلین (تتراسایکلین، داکسی کلین، مینوسیکلین) و ویتامین B6 تداخل دارد بنابراین افراد قبل از اینکه این دارو ها را شروع کنند باید با پزشک مشورت کنند.

موارد منع مصرف فارماتون

در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر از مصرف فارماتون خودداری کنید:

ساییدگی پوست زخم معده فعال درماتیت حاد اگزمای حاد انفارکتوس حاد قلب واکنش های آلرژیک

موارد مهمی که پیش از مصرف فارماتون باید دانست و با پزشک در میان گذاشت:

۱. از مصرف مشروبات الکی خودداری کنید مخصوصا اگر مبتلا به سیروز الکلی می باشید.

۲. اگر در دوران شیر دهی می باشد پزشک را در جریان بگذارید.

۳. در مورد مقدار مصرفی کلسیم روزانه با پزشک خود مشورت کنید.

۴. مصرف قرص فارماتون برای کودکان نیاز به تجویز پزشک دارد.

۴. در صورت مشاهده هر گونه آلرژی مانند:اسهال، بیماری قلبی، مشکلات مرتبط با روده و معده، هیپرکلسیوری، هیپر پاراتیروئیدیسم، سارکوئیدوز، نارسایی کلیوی و بیماری های مرتبط با هیپر کلسمی پزشک تان را در جریان بگذارید.

همه چیز درباره قرص فارماتون و ویژگی های دارویی آن

شرایط نگهداری ژریاتریک فارماتون

دور از دسترس اطفال و کودکان نگهداری شود. درب بطری را به خوبی ببندید و در جای خنک و خشک نگهداری نمایید.

نکته : باید زیر نظر پزشک قرص فارماتون را مصرف کنید همچنین این دارو به هیچ وجه نباید در دوران بارداری و شیر دهی مصرف شود.

این مطلب به منظور افزایش اطلاعات شما در رابطه با قرص فارماتون گفته شد تا در مورد این قرص اطلاعات بیشتری کسب کنید، توجه داشته باشید که این قرص را نیز مانند سایر قرص خود سرانه مصرف نکنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دارو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...