استفاده از ظرفیت جامعةالمصطفی(ص) در جذب گردشگران خارجی


استفاده از ظرفیت جامعةالمصطفی(ص) در جذب گردشگران خارجی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: جامعةالمصطفی(ص) العالمیه ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی بالایی دارد و دانشجویان، پژوهشگران و طلاب حاضر در این مؤسسه می‌توانند در زمینه توسعه گردشگری و جذب گردشگر خارجی تأثیرگذار باشند.

استفاده از ظرفیت جامعةالمصطفی(ص) در جذب گردشگران خارجیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی امروز اول مردادماه در نشست خود با رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه خراسان که در جامعةالمصطفی(ص) العالمیه مشهد برگزار شد، گفت: پرواز مستقیم، امنیت و اقامت از جمله مولفه‌های اصلی برای جذب گردشگر خارجی است که خراسان رضوی هر سه مورد را دارد، هم چنین در استان نیز زیرساخت‌های حمل و نقلی به خوبی فراهم است.

وی به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های استان و به‌ویژه مشهد اشاره کرد و ادامه داد: در استان 162 تأسیسات گردشگری دارای مجوز از این اداره‌کل با ظرفیت بیش از 102 هزار نفر شب اقامت فعال است.

مکرمی‌فر تصریح کرد: سیاست‌های توزیع و هدایت سفر به شهرستان‌های خراسان رضوی اجرا شده است، تاکنون 58 اقامتگاه بوم‌گردی در استان به بهره‌برداری رسیده است و تقریباً در تمام شهرستان‌ها اقامتگاه بوم‌گردی وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری استان اشاره و عنوان کرد: سال گذشته برای 28 شهرستان خراسان رضوی کتابچه و راهنمای گردشگری در قطع پالتوئی به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده است که تاکنون با توجه به حمایت‌هایی که از سوی بخش خصوصی و برخی شهرداری‌ها بوده، به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: پیش از این، تفاهم‌نامه‌ای میان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و جامعةالمصطفی(ص) العالمیه به امضا رسید که در راستای توسعه گردشگری همکاری‌های لازم صورت گیرد و این نشست برای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه برگزار شد.

مکرمی‌فر اظهار کرد: محتوی معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی استان آماده شده است. باید گفت طلاب، دانشجویان جامعةالمصطفی(ص) العالمیه و خانواده‌های آن‌ها بهترین زمینه برای معرفی استان هستند.
وی با بیان این‌که جامعةالمصطفی العالمیه ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی دارد، گفت: بیش از 7000 دانشجو، پژوهشگر و طلبه در راستای ارزش‌های دینی و معنوی در این مؤسسه حضور دارند و می‌توانند در زمینه توسعه گردشگری کمک کنند.

همچنین حجت‌الاسلام محمدرضا صالح رئیس جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه خراسان در این نشست برای همکاری در توسعه روابط و گردشگری خراسان رضوی با کشورهای هدف جامعة‌المصطفی(ص) اعلام آمادگی کرد و گفت: این مؤسسه نهادی علمی، حوزوی و بین‌المللی است که بیش از 7000 طلبه از 50 کشور جهان در مشهد حضور دارند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که در جامعةالمصطفی(ص) طلاب از کشورها با زبان‌های مختلفی حضور دارند، می‌تواند معرفی‌کننده مناسب ظرفیت‌های گردشگری، مذهبی و صنعتی و دیگر ظرفیت‌های استان خراسان رضوی باشد.

صالح تصریح کرد: مشهد برای صدها میلیون نفر از پیروان و عاشقان اهل‌ بیت(ع) و صدها میلیون نفر از سایر مذاهب اسلامی و حتی غیرمسلمانان که علاقه‌مند به زیارت این شهر مقدس هستند، دارای جاذبه است و بر همین اساس نباید از این ظرفیت عبور کنیم، در همین راستا مذاکراتی با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی انجام و مقرر شد با ارتباطاتی که میان جامعةالمصطفی(ص) وجود دارد، این ظرفیت گردشگری را احیا کنیم.

وی ادامه داد: معرفی ظرفتیت‌های علمی، گردشگری سلامت و... از دیگر مواردی است که با استفاده از ظرفیت‌های جامعةالمصطفی(ص) العالمیه معرفی و جذب گردشگر انجام خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت