شرط ورود به بهشت/ هدیه خدا برای انسان‌های مخلص


شرط ورود به بهشت/ هدیه خدا برای انسان‌های مخلص

امام‌جمعه موقت تهران با بیان‌اینکه افراد مخلص در آخرت مهمان قلب سالم خود می‌شوند، گفت: عشق و محبت انسان خالص در اعمال او متجلی می‌شود، خداوند یک بهشت خاص به نام بهشت ذات دارد که مخصوص افراد مخلص است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه دوشنبه، ۳۱ تیر در جلسه درس اخلاق که در مسجد جامع ازگل برگزار شد به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن کریم دنیا مزرعه و زمینه برای ذخیره آخرت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هر کس در دنیا اعمال خیر برای آخرت خود ذخیره نکند آنجا برداشتی نخواهد داشت، تصریح کرد: در طبیعت دنیا هم چنین است یک کشاورز برای برداشت محصول در فصلی معین باید کشت و زرع داشته باشد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تصریح کرد: همه اعمال انسان در دنیا همچون دانه‌های بذر است که به صورت خیر یا شر آن را در آخرت برداشت می‌کند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه باطن و درون هر عمل زشتی عذاب است، ابراز کرد: خداوند برای هر عملی عذاب خاصی خلق نکرده بلکه باطن هر عمل زشتی عذاب است که عذاب بودن آن را انسان در آخرت حس خواهد کرد.

وی با بیان اینکه افراد مخلص در آخرت مهمان قلب سالم خود می‌شوند، تاکید کرد:‌ عشق و محبت انسان خالص در اعمال او متجلی می‌شود زیرا او به خداوند دل داده و بر همین اساس وارد بهشت قلب خود می‌شود.

وی با استناد به یک آیه از قرآن که خداوند در آن خطاب به حضرت داوود(ع) می‌فرماید: ای داوود هر کس در دل او غیر از محبت و عشق من نباشد او را وارد بهشت خود می‌کنم، گفت: خداوند یک بهشت خاص به نام بهشت ذات دارد که مخصوص افراد مخلص است.

حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: انسان‌‌های خالص اعمال صالح خود را برای رسیدن به بهشت انجام نمی‌دهند زیرا آنها منیت ندارند بلکه تنها رضایت خدا را طالب هستند، آنان که گناه می‌کنند و ادعای دوستی با خدا را هم می کنند، دروغگو هستند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا