در پاسخ به سوالات جنسی کودکان دروغ نگویید


در پاسخ به سوالات جنسی کودکان دروغ نگویید

‌یک روانشناس گفت: تربیت جنسی کودکان موجب می شود تا 70 درصد از سوء استفاده جنسی کاهش پیدا کند.

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حامد سجادپور با اشاره به اینکه شرم جنسی را باید خانواده ها در پاسخ به سوالات کودکان خود کنار بگذارند، اضافه کرد: بسیاری از خانواده ها فکر می کنند اگر به سوالات جنسی کودکان خود پاسخ دهند امری اشتباه است اما باید پاسخ سوالات متناسب با سن کودکان انجام شود.

سجادپور تاکید کرد: در پاسخ به سوالات جنسی کودکان خود به هیچ عنوان دروغ نگویید و با تهدید و ناراحتی پاسخگوی سوالات کودکان خود نشوید.

به گفته این روانشناس، اگر فرزندانتان از شما در رابطه با موضوعات جنسی سوالی می پرسد و آمادگی پاسخگویی به سوال کودک را ندارید بگویید که پاسخ سوال را می گویید اما باید کمی فکر کنید و بعد از اینکه آمادگی را پیدا کردید حتما با کودک خودتان صحبت کنید.

وی ادامه داد: مادر به فرزند دختر خود و پدر به فرزند پسر خود باید آموزش های تربیت جنسی را بگوید و به هیچ وجه منتظر این نباشند که کودکشان خود متوجه شود و یا اینکه در مدرسه آموزش ببیند.

به گفته این روانشناس، اگر کودک از خانواده دروغ بشنود و نتواند پاسخ سوالات خود را بگیرد به افرادی خارج از خانواده روی می آورد که این مسئله موجب می شود بیشتر از سن خود متوجه شود و یا با مطالبی خارج از واقعیت مواجه شود که این موضوع برای آینده او بسیار خطرناک خواهد بود.

سجادپور افزود: باید به فرزندان خود آموزش دهید که راز خوب و راز بد وجود دارد و اگر کسی به حریم خصوصی او نزدیک شد نباید رازداری کند و حتما آن را با خانواده در میان بگذارد تا در این شرایط اگر کودک مورد آزار جنسی نیز قرار می گیرد، از تهدید افراد نترسد و موضوع را با خانواده در میان بگذارد.

وی در رابطه با عکس العمل خانواده در مقابل کودکی که مورد آزار جنسی قرار گرفته است، عنوان کرد: برخی از خانواده ها برای حفظ آبرو و حفظ ارتباط با شخصی که با فرزند آنان ارتباط برقرار کرده است، به فرزند خود می گویند که او قصد آزار نداشته و تو را دوست داشته و... که این حرف ها کودک را منهدم می کند و آسیب این حرف از مورد سوء استفاده قرار گرفتن کودک نیز بدتر است.

سجادپور ادامه داد: همدلی با کودکی که مورد آزار جنسی قرار گرفته است بسیار اهمیت دارد و اگر این همدلی وجود نداشته باشد، آثار بسیار بدی کودک را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه مراجعه به روان درمانی یکی از بهترین راهکارها است، تصریح کرد: کودکی که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته است بهتر است که به روان درمان مراجعه کند که اگر این مسائل جدی گرفته نشود، موضوعاتی مانند تنفر از ازدواج، اختلالات جنسی و... برای کودک در بزرگسالی به وجود می آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس