به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، فرزاد فتاحی در گردهمایی هیئت های ورزشی استان و روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های خراسان رضوی که با محوریت دومین المپیاد استعداد های برتر کشور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به سابقه خراسان رضوی در المپیک ها، مسابقات و جایگاه های بدست آمده، انتظارات از این استان بسیار بالا است.

وی افزود: ورزش استان باید روز به روز پیشرفت کند که در این راستا اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در حال تلاش و فعالیت است و سعی بر فراهم سازی زیر ساخت ها دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: تلاش ما بر این است که زیر ساخت های ورزشی استان را فراهم و منابع مالی را برای هیئت های ورزشی و ورزشکاران تامین کنیم.

فتاحی ادامه داد: با پیگیری های خوبی که صورت گرفت و مساعدت وزیر ورزش و جوانان، اعتبارات با رشد 53 درصدی مواجه و باعث شد بسیاری از مشکلات این اداره کل حل شود، همچنین در این راستا بدهی های همه هیئت های ورزشی استان پرداخت شد.

وی اضافه کرد: مبالغی را تا تیر ماه که سال مالی جدید شروع شود برای هیئت ها درنظر گرفتیم و برای قهرمان نیز به صورت ماهیانه، حقوق تعیین و هیئت های ورزشی را تا حد امکان تجهیز کردیم.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در توسعه زیر ساخت ها سال تاریخی را خواهیم داشت، عنوان کرد: در سال جاری 90 پروژه را افتتاح خواهیم کرد، همچنین در ورزشگاه ثامن الائمه اتفاقات بسیار خوبی با هزینه ای بالغ بر 100 میلیارد تومان در حال رخ دادن است.

فتاحی ادامه داد: در این مجموعه ورزشی، سالن 6 هزار نفری و استاندار ترین پیست اتومبیل رانی ایران در حال احداث و گازکشی مجموعه پس از سال ها انجام شده است، همچنین سالن ژیمناستیک افتتاح و استخر مجموعه بزودی به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: در نیشابور بیش از 50 میلیارد تومان، پروژه در حال ساخت داریم، همچنین در اکثر شهرستان فعالیت های زیر ساختی بسیار خوبی در حال شکل گیری است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: در سال 98 با توجه به گفته استاندار خراسان رضوی، اعتبارات بسیار خوبی خواهیم داشت و باتوجه به اینکه هیئت های ورزشی استان بدهی ندارند، سال مناسب تری از لحاظ مالی پیش رو خواهیم داشت.

فتاحی در خصوص اختصاص منابع مالی به هیئت های ورزشی گفت: هیئت های ورزشی با توجه به عملکردشان، برنامه ریزی یکساله و جایگاه شان در استان، منابع مالی را دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: روسای هیئت ها نباید تصور کنند که رئیس هیئت مشهد هستند، هیئت مشهد نیز مانند سایر شهرستان باید به کار های خود بپردازد و استان نیز باید کار های مشهد را به هیئت مشهد واگذار کند.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: باید توجه ویژه به هیئت های شهرستان ها شود و یکی از ملاک های ارزیابی در توزیع منابع در هیئت ها، بحث توجه به شهرستان ها است.

فتاحی عنوان کرد: دستگاه های نظارتی، اعتبارات تخصیص یافته را به دقت بررسی می‌کنند و باید این خصوص ریال به ریال هزینه های انجام شده، توجه ویژه صورت گیرد.

وی در خصوص بحث ارتباط با رسانه ها نیز گفت: بحث ارتباط با رسانه ها باید به شدت مورد توجه قرار گیرد، چرا که برای کسب مدال ها توسط ورزشکاران زحمات زیادی کشیده می‌شود و باید این افتخارات به گوش مردم برسد، همچنین ارتباط سازنده با سایر دستگاه های اجرایی می‌تواند به هیئت های ورزشی بسیار کمک کند.