572 میلیارد ریال از مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت خراسان رضوی پرداخت شد


572 میلیارد ریال از مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت خراسان رضوی پرداخت شد

مشهد- ایرنا- 572 میلیارد ریال از مطالبات موسسات دولتی، دانشگاهی و خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان خراسان رضوی پرداخت شد.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۶۰۰ مؤسسه شامل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان، آزمایشگاه‌ها، مراکز پاراکلینیکی و سایر مراکز درمانی با بیمه سلامت خراسان رضوی قرارداد دارند.

سید مرتضی وجدان افزود: هم اکنون ۶۰ درصد مطالبات خرداد ماه داروخانه‌های خصوصی، خیریه و غیر دانشگاهی، ۳۰ درصد مانده مطالبات فروردین ماه امسال و همچنین اسناد بیمارستان‌های دانشگاهی و ۷۰ درصد مطالبات اردیبهشت ماه اسناد مؤسسات دانشگاهی در این استان پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر کل مطالبات پارسال مراکز ترک اعتیاد طرف قرارداد با این بیمه در مجموع به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسویه شده است.

وی گفت: به منظور تشویق پزشکان شرکت کننده در طرح نسخه نویسی الکترونیک ۱۰۰ درصد اسناد پذیرش شده نسخ الکترونیکی توسط آنان به صورت خارج از نوبت پرداخت می‌شود که در این راستا مطالبات اردیبهشت و خرداد ماه مربوط به این نسخ پرداخت شده است.
مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: در حال حاضر سه میلیون و ۳۷۰ هزار نفر در این استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که در قالب پنج صندوق بیمه شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان، بیمه روستایی، بیمه کارکنان دولت و سایر اقشار خدمات رسانی می‌شوند.
هم اکنون ۵۷ درصد از جمعیت ۶.۵ میلیون نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش خدمات اداره کل بیمه سلامت قرار دارند.

۳۰۲۷/‏۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق