آب در سال جاری به ذکری و جلاران می‌رسد


آب در سال جاری به ذکری و جلاران می‌رسد

بیرجند - ایرنا - آبرسانی به روستاهای محروم و مرزی ذکری و جلاران شهرستان درمیان با اعتبار بیش از 16 میلیارد ریال در دست انجام و قرار است در سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی درمیان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آبرسانی به روستای ذکری با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد از محل روستای رزه شهرستان درمیان در حال انجام است.

راستین راستکار افزود: برای آبرسانی به روستای ذکری تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل این طرح به ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی بیان کرد: مجوز تخصیص آب از شرکت آب منطقه ای استان و دریافت مجوز انتقال برق به ایستگاه پمپاژ در این طرح آبرسانی باقی مانده که در صورت همکاری ادارات متولی، ۳۲ خانوار روستای ذکری در مهرماه امسال از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی درمیان گفت: آبرسانی به روستای محروم جلاران نیز با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد از محل اعتبارات بنیاد برکت و از روستای سولابست سربیشه در دست انجام است.

وی افزود: تاکنون در زمینه اجرای این طرح، ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل طرح به ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است.

راستکار اظهار داشت: آبرسانی به روستای جلاران تا آبان امسال تکمیل خواهد شد تا ۲۱ خانوار این روستا از آب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که طرح آبرسانی به روستاهای ذکری و جلاران را به موقع به اتمام برسانیم تا مشکل کم آبی مردم این روستاها رفع شود.

روستاهای «جلاران، گل نی و ذکری» از روستاهای محروم و مرزی شهرستان درمیان است که به دلیل محرومیت زیاد و شیوع بیماری های پوستی در این روستاها خردادماه سال گذشته تیمی از مرکز استان برای بررسی وضعیت این مناطق به ریاست معاون عمرانی استاندار به درمیان اعزام شد.

تاکنون در این روستاها ۶۵ واحد مسکونی برای مردم در سایت های جدید به صورت رایگان احداث شده و در روستای جلاران سایت جدید با ۲۱ واحد مسکونی با فاصله ۲ کیلومتر از بافت قدیم ساخته شده که برق رسانی به این سایت جدید با اعتبار یک میلیارد تومان توسط شرکت برق انجام شده است.

آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی که بیش از ۴۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود، در پی تاکید و دستورات اخیر استاندار خراسان جنوبی افزایش یافته است.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام