وزیر راه و شهرسازی: آزادراه همت ‌هفته دولت بهره‌برداری می‌شود


وزیر راه و شهرسازی: آزادراه همت ‌هفته دولت بهره‌برداری می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اراده دولت بهره‌برداری از آزادراه همت در هفته دولت است،گفت: انتقال دکل‌های فشار قوی و رفع معارضان دو موضوع مهم در راه‌اندازی پروژه همت است.

وزیر راه و شهرسازی: آزادراه همت ‌هفته دولت بهره‌برداری می‌شود
به گزارش فانوس، محمد اسلامی صبح امروز در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از ‌پروژه همت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این طرح ملی طرح بسیار مهمی برای گره‌گشایی در تردد مردم است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه پیشرفت بسیار خوبی داشت و از نظر عملیاتی مطابق زمان‌بندی پیمانکار کار می‌کند ولی ایراد اصلی معارصانی است که وجود دارد، افزود: مهم‌ترین مسئله در حال حاضر انتقال دکل فشار قوی است که از مسیر باید جابه‌جا شود و با وزارت نیرو هماهنگی‌های لازم انجام شده که این کار‌،کار بسیار بزرگی است زیرا این خط خط گرمی است و نیاز به قطع برق منطقه و تهران دارد که بایستی با آن سازگاری داشته باشیم تا همکاران در وزارت نیرو کمک‌های لازم را انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اراده ما این است که در هفته دولت بتوانیم این پروژه را افتتاح کنیم، گفت: ما از نظر مالی و فنی مشکلی نداریم و فقط مشکل رفع موانع از جهت معارضان است که ان‌شاالله بتوانیم به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه ما حدود 25 طرح داریم و یک هزار و 100 کیلومتر آزاد‌راه در دست احداث است‌، عنوان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 300 کیلومتر آزاد‌راه داریم که 50 درصد حجم آزاد‌راه را این پروژه پوشش می‌دهد.

اسلامی با بیان اینکه پیشرفت پروژه‌های آزاد‌راهی با مشارکت غیر‌دولتی و بخش خصوصی است که دارای پیشرفت خوبی انجام شده است، عنوان کرد: مهم‌ترین پروژه آزادراهی که برای مردم حائز اهمیت است بحث کنار گذر جنبی است که حدود 160 کیلومتر است که از آبیک به چرم شهرمتصل می‌شود و عبور و مرور را از ترانزیت عبوری و رفت و آمد تهران ـ کرج ‌‌پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تقاطع غیر‌هم‌سحطی که در اتوبان ساوه ـ ‌قم بعد از فرودگاه امام خمینی(ره) در دست اجرا‌ست پیشرفت خوب و قابل ملاحظه‌ای دارد، تصریح کرد: ما امیدواریم قبل از سال بتوانیم بخش مهمی از این آزادراه را اتمام برسانیم زیرا سهم بزرگی در کاهش ترافیک دارد و طبق زمان‌بندی در حال پیشروی است و طبق قول و وعده سعی می‌کنیم قبل از پایان تابستان این پروژه به اتمام برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس