بررسی استهلاک برلیانس h230؛ هزینه نگهداری از برلیانس h230 چقدر است؟


اگر قصد خرید برلیانس h230 را داشته باشید تعداد زیادی گزینه مناسب صفر و دست دوم برای شما در دسترس خواهد بود.

آفتاب‌‌نیوز :

بعد از موفقیت اولیه سدان‎های چینی مانند جک j5 در ابتدای دهه شمسی راه برای ورود سایر شرکت‌های چینی مانند برلیانس به ایران باز شد. همکاری برلیانس با سایپا منجر به معرفی دو خانواده برلیانس h200 و h300 گشت که هر کدام با ویژگی‌های خاص بخشی از بازار ایران را در اختیار گرفتند. در این میان برلیانس h230 سدان ارزان قیمت این خانواده محسوب می‌شود که در ابتدا با قیمتی در حدود 40 میلیون تومان وارد بازار شد و به دلیل ویژگی‌های مثبتی که داشت توانست به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای این دسته تبدیل شود.

بعد از شروع فروش برلیانس h230 در اواخر سال 1394 هر ساله تعداد زیادی از این خودرو وارد خیابان‌های کشور می‌شود. به همین دلیل اگر قصد خرید برلیانس h230 را داشته باشید تعداد زیادی گزینه مناسب صفر و دست دوم برای شما در دسترس خواهد بود. بازار خرید و فروش برلیانس h230 به اندازه برادران بزرگترش پرطرفدار نیست اما شرایط نسبت خوبی نیز دارد. در مجموع به دلیل کیفیت ساخت بالاتر و طراحی جدیدتر نسبت به خودروهای داخلی، خرید برلیانس h230 انتخاب مناسب‌تری به نظر می‌رسد؛ اما یکی از مهمترین موضوعاتی که بسیاری از افراد را نسبت به خرید خودروهای چینی از جمله این خودرو دچار تردید کرده است، بحث استهلاک آن‌ها است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی هزینه‌های نگهداری، ماندگاری قطعات، کیفیت ساخت و مونتاژ از این خودرو محبوب در ایران بپردازیم تا با وضعیت استهلاک این خودرو آشنا شویم.

بررسی استهلاک برلیانس h230؛ هزینه نگهداری از برلیانس h230 چقدر است؟

کیفیت ساخت و مونتاژ برلیانس h230

خط تولید خودروهای برلیانس در پارس خودرو یکی از بهترین خطوط مونتاژ کشور است. یکی از دلایلی که در نسخه‌های اولیه برلیانس h230 به چشم می‌آمد کیفیت ساخت و مونتاژ بالای این خودرو بود. خصوصاً زمانی که این خودرو را با خودروهای وطنی با قدمت آن مقایسه کنید متوجه شرایط بهتر آن خواهید. هر چند در نمونه‌های جدیدتر مشکلاتی در کیفیت مونتاژ این خودرو دیده می‌شود اما تعداد این موارد بسیار کم است و می‌توان از کنار آن‌ها گذشت. ماندگاری قطعات خودرو نیز در سطح متوسط رو به بالا سنجیده می‌شود. کیفیت قطعات خودروهای چینی به اندازه محصولات اروپایی و ژاپنی خوب نیست اما راضی کننده به نظر می‌رسد و احتمالاً تا قبل از 80 هزار کیلومتر هیچ یک از قطعات اصلی خودرو شما را به دردسر نخواهند انداخت. البته اگر خوش شانس نباشید ممکن است با مشکلات زیادی رو به رو شوید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مشکلات مهم برلیانس h230

شاید مهمترین مشکل برلیانس که هزینه‌های زیادی را روی دست بعضی از خریداران آن قرار داده است گیربکس اتومات این خودرو باشد. هرچند تعداد زیادی از افراد هرگز با مشکلاتی در این بخش رو به رو نشده‌اند اما اگر در هنگام رانندگی به درستی از گیربکس اتومات خودرو کار نکشید احتمالاً به زودی این بخش از خودرو برای شما دردسر ساز خواهد شد. عدم هماهنگی گیربکس اتومات با موتور 1.5 لیتری و نچندان قدرتمند عاملی است که از لذت رانندگی در این خودرو می‌کاهد و از طرفی ممکن است خیلی زود کار خودرو شما را به تعمیرگاه‌ها برساند.

بررسی استهلاک برلیانس h230؛ هزینه نگهداری از برلیانس h230 چقدر است؟

مشکل بعدی خودرو که ممکن است استهلاک آن را افزایش دهد چرخ‌های کوچک و فنربندی نه‎چندان نرم است که کوبش‌های زیادی را به بدنه و قطعات داخلی خودرو که کیفیت بالایی نیز ندارند وارد می‌کند. این موضوع البته در تمام خودروهای ارزان قیمت (با توجه به قیمت سایر خودروها در بازار) دیده می‌شود و مختص برلیانس h230 نیست.

هزینه‌های نگهداری از برلیانس h230

زمانی که قیمت برلیانس h230 در حدود 40 میلیون تومان بود، لوازم مصرفی و قطعات خودرو نیز قیمت تقریباً مناسبی داشتند. پارس خودرو در بحث پشتیبانی و خدمات پس از فروش تا حدی بهتر از سایر خودروسازی‌های کشور عمل می‌کند. علاوه بر این به دلیل فروش بالای این خودرو، تقریباً در هر کجای کشور که باشید می‌توانید به قطعات این خودرو دسترسی داشته باشید. با این حال در حال حاضر هزینه‌های تعمیرات دوره‌ای و لوازم مصرفی خودرو همراه با قیمت آن رشد چند برابری داشته‌اند و ممکن است برای قشر متوسط جامعه که معمولاً مهمترین خریداران این خودرو هستند مشکلات زیادی ایجاد کنند. در بیشتر موارد به جز این هزینه‌های دوره و لوازمات مصرفی هزینه دیگری نخواهید داشت؛ اما اگر مشکلاتی که ذکر کردیم گریبان گیر شما شوند قطعاً دچار دردسر بزرگی خواهید شد و هزینه‌های زیادی نیز خواهید داشت.

قیمت لوازم یدکی برلیانس h230

با توجه به قیمت لوازم یدکی برلیانس h230 در حال حاضر، دیگر نمی‌توان این خودرو را یک خودرو اقتصادی برای خانواده‌های کم درآمد دانست. لنت ترمز این خودرو قیمتی بیشتر از 250 هزار تومان دارد. چراغ جلو برلیانس 3 میلیون 200 هزار تومان، چراغ عقب بیش از 1 میلیون تومان، دیسک ترمز بیش از 300 هزار تومان، سپر کامل بیش از 3 میلیون تومان است و سایر اجزای خودرو نیز قیمت بسیار بالایی پیدا کرده‌اند. در این شرایط قبل از خرید این خودرو باید خود را برای هزینه‌های این چنینی آماده کنید. البته مشکلی برای تهیه این لوازم نخواهید داشت و با مراجعه به سایت دیوار می‌توانید آگهی‌های فروش لوازم یدکی برلیانس را مشاهده کنید.

منبع: ویرلن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...