تمرکز بر جوانان؛ نگاهی به میانگین سنی پایین گرانترین خریدهای 5 لیگ معتبر اروپایی


تمرکز بر جوانان؛ نگاهی به میانگین سنی پایین گرانترین خریدهای 5 لیگ معتبر اروپایی

میانگین گرانترین خریدهای لیگ های معتبر اروپایی تنها 21 سال است.

میانگین گرانترین خریدهای لیگ های معتبر اروپایی تنها 21 سال است.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از مارکا، با شایعاتی که پیرامون بازیکنانی نظیر نیمار، پل پوگبا و گرت بیل وجود دارد، به نظر می‌رسد به آهستگی به نقطه اوج فصل نقل و انتقالات نزدیک می‌شویم. اما تاکنون میانگین سنی گرانترین خریدهای 5 لیگ معتبر اروپایی تنها 21 سال بوده است.

در حقیقت 5 بازیکنی که تاکنون به عنوان گرانترین خریدهای هریک از لیگ های معتبر اروپایی شناخته شده اند و برای آن ها، مجموعا هزینه ای معادل 385 میلیون یورو انجام شده است، به شکل میانگین 21.4 سال سن دارند.

در لالیگا اسپانیا این ژائو فلیکس 19 ساله بود که توجهات را به خود جلب کرد و با قراردادی به ارزش 126 میلیون یورو، از بنفیکا به اتلتیکومادرید پیوست. اتلتیکومادرید آن قدر به این پدیده پرتغالی اعتقاد داشت که حتی پیش از رسمی شدن انتقال 120 میلیون یورویی آنتوان گریزمن به بارسلونا، فلیکس را با شماره 7 ستاره فرانسوی به هواداران معرفی کرد.

فلیکس در فصل 19-2018 در مجموع 43 بازی برای بنفیکا انجام داد و 20 گل هم به ثمر رساند؛ آماری که قاعدتا هیچ تیمی را برای چنین هزینه ای راضی نمی‌کند اما بدون تردید پتانسیل فلیکس نکته ای بوده که توجه روخی بلانکوس را به خود جلب کرده است. اکنون و در شرایطی که به پایان دوران مسی و رونالدو نزدیک می‌شویم، تیم ها تمام تلاش خود را برای جذب مسی و رونالدوی بعدی به خرج می‌دهند و در این راه تمامی ریسک ها را هم می‌پذیرند. اتلتیکو نیز امیدوار است در فلیکس، رونالدوی بعدی را یافته باشد.

در لیگ برتر انگلیس منچسترسیتی خط هافبک خود را با جذب رودری هرناندز 23 ساله از اتلتیکومادرید بیش از پیش تقویت کرد. این انتقال برای سیتیزن ها 70 میلیون یورو آب خورد و رودری را بالاتر از ریاض محرز به گرانترین خرید تاریخ سیتی بدل کرد. منچسترسیتی فصل گذشته و در مقاطعی که از حضور فرناندینیو در میدان محروم بود، به مشکلاتی جدی برخورد کرد. در روزهایی که سخن از خروج هافبک 34 ساله برزیلی از اتحاد به گوش می‌رسد، منچسترسیتی با امضای قراردادی 6 ساله با رودری خیال خود را از بابت این پست برای بلندمدت راحت کرده است.

یوونتوس در سال 2018 برای خرید بازیکنی مسن یعنی کریس رونالدو دست به خرج شد و نخستین انتقال 100 میلیون یورویی تاریخ سری آ را رقم زد. اما بیانکونری در تابستان 2019 رویکردی کاملا متفاوت در پیش گرفت و بازیکنی 19 ساله را به گران ترین بازیکن فصل فوتبال ایتالیا بدل کرد.

ماتیاس ده‌لیخت که یک ماه دیگر 20 ساله خواهد شد، تا همین جا تجربه کاپیتانی آژاکس و رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان را در کارنامه خود ثبت کرده و به همراه تیم ملی هلند، در لیگ ملت های اروپا نیز حضور داشته است. در شرایطی که جورجو کیه‌لینی و لئوناردو بونوچی به روزهای پایانی دوران فوتبال خود نزدیک می‌شوند، یوونتوس با پرداخت 75 میلیون یورو یکی از مطمئن ترین مدافعان فوتبال اروپا را جذب کرد تا علاوه بر حال، آینده دفاعی خود را نیز تضمین کرده باشد.

در لیگ یک فرانسه بدون تردید برای پیدا کردن گران ترین بازیکن باید به سراغ پاریسن‌ژرمن برویم، اما برخلاف گذشته این باشگاه با خرید بازیکنی سوپراستار رکوردشکنی نکرده و عبدو دیالو، مدافع 22 ساله دورتموند را با انتقالی 32 میلیون یورویی به گرانترین بازیکن تابستان 2019 فوتبال فرانسه تبدیل کرده است.

او که در برخی روزهای خود به همراه دورتموند متزلزل نشان می‌داد، به پاریس آمده تا خود را به عنوان جانشین بلندمدت تیاگو سیلوا ثابت کند. نکته جالب آن که دیالو فصل گذشته و با انتقال 28 میلیون یورویی از ماینز به دورتموند، گران ترین انتقال تابستانی بوندسلیگا نیز لقب گرفته بود.

در بوندسلیگا بایرن مونیخ روزهای بازسازی را پشت سر می‌گذارد. بایرن بعد از حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان اروپا به دست لیورپول، به دنبال بازیکنانی برای افزایش کیفیت خود در رقابت های اروپایی است و البته باید جانشینانی شایسته نیز برای فرانک ریبری و آرین روبن پیدا کند.

برای باواریایی ها یافتن جانشینی برای این دو ستاره فراموش نشدنی بسیار سخت بوده اما آن ها علیرغم شکست در این زمینه، توانسته اند با جذب ستاره ای در خط دفاعی، خیال خود را تا حد زیادی از بابت این بخش راحت کنند. لوکاس هرناندز 23 ساله با قراردادی 80 میلیون یورویی به بایرن آمده تا باواریایی ها نشان دهند بعد از زوج هوملس-بواتنگ، به دنبال زوج جدیدی در قلب خط دفاعی خود هستند.

این میانگین سنی (21.5 سال) برای گرانترین خریدهای 5 لیگ معتبر اروپایی در شرایطی رقم خورده که همین میانگین برای رکوردهای 5 لیگ معتبر اروپایی در سال 2018، 23.8 سال بود. البته باید این نکته را در نظر داشت که اصلی ترین دلیل بالا رفتن این میانگین، انتقال کریس رونالدوی 33 ساله به یوونتوس بوده است؛ بازیکنی که در زمینه انتقالات گران قیمت، یک مورد استثنایی محسوب می‌شود.

در بین 30 انتقال گران قیمت تاریخ فوتبال، تنها یک بازیکن (در زمان انتقال) بالای 30 سال داشته و این مورد نیز به انتقال رونالدوی 33 ساله در سال 2018 از رئال مادرید به یوونتوس با رقم 117 میلیون یورو مربوط می‌شود. نزدیک ترین بازیکنان به او، گونزالو هیگواین و زین الدین زیدان هستند که در زمان انتقال های گران قیمت خود، 29 سال داشته اند. (انتقال 90 میلیون یورویی هیگواین از ناپولی به یوونتوس در سال 2016 و انتقال 77.5 میلیون یورویی زین الدین زیدان از یوونتوس به رئال مادرید در سال 2001، این نرخ با محاسبه تورم به 77.5 میلیون یورو رسیده است)

در ادامه نگاهی به گران ترین نقل و انتقالات 5 لیگ معتبر اروپایی در تابستان 2018 خواهیم داشت. آیا برتری تابستان 2019 به لحاظ میانگین سنی حفظ خواهد شد یا بمب های نقل و انتقالات، این میانگین را بالاتر خواهند آورد؟

لالیگا: توماس لمار (موناکو به اتلتیکومادرید)، 70 میلیون یورو، 22 ساله

لیگ برتر انگلیس: کپا آریزابالاگا (اتلتیک بیلبائو به چلسی)، 80 میلیون یورو، 23 ساله

بوندسلیگا: عبدو دیالو (ماینز به دورتموند)، 28 میلیون یورو، 22 ساله

سری آ: کریستیانو رونالدو (رئال مادرید به یوونتوس)، 117 میلیون یورو، 33 ساله

لیگ یک فرانسه: کیلیان ام‌باپه (موناکو به پاریسن‌ژرمن)، 180 میلیون یورو، 19 ساله

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط