افزایش کمیت و کیفیت سمن ها به رصد افکار عمومی کمک می کند


افزایش کمیت و کیفیت سمن ها به رصد افکار عمومی کمک می کند

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد در جامعه و ارتقای کیفیت کار آنها به رصد بهتر افکار عمومی و بهبود عملکرد دولتمردان کمک می کند.

عبدالمحمد زاهدی عصر دوشنبه در نشست با سازمان‌های مردم نهاد که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد، افزود: تشکل‌های غیردولتی در کنار احزاب سیاسی و رسانه‌ها به نوعی نمایندگان افکار عمومی هستند و هرچه تعداد آنها بیشتر و کیفیت کارشان بهتر باشد در رصد افکار عمومی موفق تر خواهند بود.
وی اضافه کرد: تعداد تشکل های غیر دولتی، رسانه ها و سمن ها هرچه بیشتر باشد بازخوردهای بهتری از جامعه به مدیران منعکس می‌شود.
زاهدی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی باید به صورت جدی به این سمت و سو حرکت کند که رسانه‌ها ایجاد و تقویت شوند.
وی اظهار داشت: امروزه در کنار دموکراسی نمایندگی، دموکراسی مشارکتی مطرح است و کار مردم با انتخاب تمام نمی‌شود بلکه سهم مؤثر و مستمر در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها دارند.
زاهدی افزود: البته این توقع که عامه مردم در این خصوص نقش داشته باشند امکان پذیر نیست اما با حضور سازمان‌ها و تشکل‌های غیردولتی و فناوری‌های نوین این نقش به تدریج بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: حمایت دولت از سمن‌ها حق آنها است اما این تشکل‌ها خیلی هم نباید به این حمایت دل ببندند و برای تقویت خود تلاش کنند.
۶۱۰۱*۷۳۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش