450 مددجو کمیته امداد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند


450 مددجو کمیته امداد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 450 نفر از مددجویان این نهاد در استان آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

رضا سلم آبادی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه مهارت، اشتغال و تولید ملی در بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد ۱۸۸ نفر آموزش‌های مقدماتی، ۱۷۶ نفر آموزش‌های پایدارسازی و توسعه و ۸۶ نفر نیز از آموزش‌های مهارتی بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی در حوزه اشتغال جزو اصول کار است اظهار داشت: پارسال نیز چهار هزار و ۷۳۸ نفر از مددجویان کمیته امداد استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از تحقق ۱۰۴ درصدی ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته خبر داد و گفت: یکی از دلایل پایداری طرح‌های اشتغال کمیته امداد ارایه آموزش‌های موردنیاز قبل، حین و بعد از اجرای طرح است.

وی افزود: ایجاد اشتغال از طریق مهارت‌های فنی و حرفه‌ای زمینه خودکفایی ۳۰۰ خانواده زیرپوشش کمیته امداد استان را فراهم کرده است.

سلم‌آبادی درباره افروش محصولات تولیدی مددجویان این نهاد حمایتی گفت: برای تحقق این مهم بایستی مددجویان آموزش‌های مهارتی حین کار را فرا بگیرند تا بتوانند در بازار جدید به ارایه و فروش محصولات بپردازند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: یکی از ضعف‌های ما در بحث تولید همواره آموزش نیروی کار به ویژه توانمندسازی نیروهای جوان و تحصیلکرده است.

داوود شهرکی افزود: نیروهای جوان و تحصیلکرده در عین تخصص و تجربه‌های علمی که فرا می‌گیرند باید مهارت، کار اجرایی و عملیاتی را نیز آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه هر جا تک بُعدی رفتیم دچار آسیب شدیم عنوان کرد: لازم است آموزش‌ها را هدفمند و از مرحله صفر آغاز کنیم و آموزش‌های تئوری، فنی و حرفه‌ای و فروش را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: برخی از مهارت‌ها در جامعه ارایه می‌شود اما بازاری برای فروش محصولات تولیدی وجود ندارد که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این زمینه می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد